دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام» عنوان شد

سلطانی: شعار دادن در فیلم مسئله بدی نیست/ صالحی: بازی کردن این نقش برایم بسیار سخت بود

نشست خبری فیلم سینمایی«چراغ های ناتمام»

سینماپرس: مصطفی سلطانی گفت: باید بگویم شعار مسئله بدی نیست، بستگی دارد که چگونه مطرح می‌شود. برخی از فیلم‌های دفاع مقدس هم دارای شعار است اما در سینما ماندگار شد.

به گزارش سینماپرس، عصر امروز نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی در برج میلاد با حضور عوامل این فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست تعدادی از خبرنگاران در ارتباط با فیلمنامه کلیشه‌ای و شعارگونه این اثر سینمایی سوال کردند که مجتبی امینی تهیه‌کننده این فیلم طی سخنانی گفت:‌ این فیلم یک اثر خاص بود که تم اجتماعی داشت با مضمون دفاع مقدس و در آن محتوای خاصی را پیش می‌بردیم، پیش از این فیلم، کارهای زیادی دیده‌ایم که آثار قابل قبول و ماندگاری شده‌اند که در آنها شعار نیز وجود دارد. به طور مثال اگر بخواهیم از هر نوع شعار دادن در فیلم انتقاد کنیم، باید از فیلم دفاع مقدسی مانند «آژانس شیشه‌ای» نیز انتقاد کرد در حالی که در این اثر سینمایی شعارهایی وجود دارد اما فیلم در تاریخ سینمای ما ماندگار شد.

وی در ادامه افزود: به نظرم نگاه‌هایی از این دست که برای سینما ترسیم می‌کنیم شخصی است اما اگر بر اساس استانداردها صحبت و نگاه کنیم این فیلم ویژگی‌های لازم را دارد.

مجید صالحی نیز که بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام» بود،‌گفت:‌ ابتدا بگویم که برای اولین بار است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کنم و از این موضوع خوشحالم. نکته دیگری که باید در مورد بازی‌ام به آن اشاره کنم این است که بازی کردن این نقش برایم بسیار سخت بود.

وی در ادامه افزود:‌ اگر نقشی که در فیلم سینمایی «استراحت مطلق» بازی کردم را در نظر بیاوریم متوجه می‌شویم که آن کاراکتر جای کار و خودنمایی بیشتری دارد، اما نقشی که الان در این فیلم بازی کردم این طور نبود و نوع عصبانیت‌ها و ناراحتی‌هایش درونی‌تر است.

در ادامه آتش تقی‌پور بازیگر پیشکسوت سینما که در نشست  حضور پیدا کرده بود که طی سخنانی گفت: به نظرم در فیلم ۲ سوژه در دل یک موضوع نشان داده می‌شود که باعث گنگی می شد باید به برخی مسائل که در فیلم پخش شده بود پاسخ‌هایی داده می‌شد که این اتفاق نیفتاد مثلاً اینکه آیا فقر باعث تحول کاراکتری که می‌دیدیم می‌شد؟ اما به این پرسش پاسخی داده نشد، دوگانگی در انتخاب موضوع در فیلم دیده می‌شد.

مصطفی سلطانی کارگردان این فیلم سینمایی گفت: قصه فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام» در ارتباط با شخصیت جلال است که  داستان نویسنده‌ای را حکایت می‌کند و به دنبال دغدغه‌مندی‌هایش در دفاع مقدس است، کارهایی به او سفارش داده می‌شود که نگارش آن را قبول نمی‌کند تا اینکه به او نگارش یک اثر سفارش  داده می‌شود که در ارتباط با 8 سال جنگ تحمیلی است. اینکه فیلم ما شعار داشت درست است اما باید بگویم شعار مسئله بدی نیست اما بستگی دارد که چگونه مطرح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.