چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

با انتشار یک نامه

کارگردان «چراغ های ناتمام» به داوری جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد

چراغ‌های ناتمام

مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» طی نامه ای، به نحوه داوری های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی سلطانی کارگردان فیلم «چراغ های ناتمام» که فیلم اش در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی نامزد دریافت سیمرغ جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شده است، طی نامه ای به روند داوری این دوره از جشنواره اعتراض کرد. در این نامه چنین آمده است:

«به نام خداوند بخشنده ی بخشایش گر

اگر فجر و سپیده دم امسال سینمای ایران این بود وای بر غروب و پایانش

از زمانی که به یاد دارم بزرگان و پیشکسوتان عرصه ی سینما می گفتند که جشنواره فیلم فجر بهار، فجر و سپیده دم سینمای ایران است، نمی دانم شاید فهم و درک من از بهار و و فجر اشتباه است ولی من در این جشنواره چیزی جز غروب و سرمای خشک و آزار دهنده دریافت نکردم.

جشنواره ای را که این گونه داوری شود تا بحال ندیده بودم.

جشنواره ای که روزگاری سلیقه ای داوری می شد و من از این بابت ناراحت بودم.

جشنواره ای که در روزگار دیگری سیاسی داوری شد و من از این بابت غصه خوردم.

و حالا جشنواره ای که با رابطه داوری می شود و نمی دانم باید نسبت به آن چه واکنشی نشان دهم، می ترسم وضع بدتر شود.

هر چه با خودم تلاش می کنم تا بتوانم دلیلی پیدا کنم و این داوری را توجیه کنم هیچ منطقی برای آن پیدا نمی کنم، در مورد نامزد شدن و یا نشدن هیچکدام از همکارانم در سایر فیلم ها نظری نمی دهم چراکه در جایگاه داوری نیستم، اما در مورد فیلم خودم می خواهم بگویم ای داوران بزرگ و کارکشته و توانمند محترم جشنواره سی و پنجم ای کاش همین یک مورد نامزدی را هم از فیلم من دریغ می کردید چراکه اگر برای یک سکانس باران در فیلمم مستحق نامزد شدن در رشته ی جلوه های ویژه میدانی هستم پس چرا الباقی زحمات من و همکارانم را ندیدید.

من بعنوان جوانترین فیلمساز جشنواره ی سی و پنجم فیلم فجر از این نحوه داوری بشدت ناراحتم و نمی دانم که این گلایه را باید به که بگویم، چرا که در دو روز گذشته هر چه تلاش کردم از مسئولین و سیاست گذاران جشنواره کسی را پیدا کنم و نزد ایشان گلایه کنم، نیافتم.

در پایان امیدوارم همکاران عزیزم که با همه ی توان و بضاعتشان من را در ساختن چراغ های ناتمام یاری کردند مرا به بزرگی خودشان ببخشند.

مصطفی سلطانی

بیستم بهمن ماه ۱۳۹۵ خورشیدی»

* مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.