به گزارش خبرنگار سینماپرس طی ۱۸ ماه ابتدایی روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد بسیار زیادی از اهالی سینمای کشور که از مدیریت غلط مدیران فرهنگی دولت به ستوه آمده بودند اعتراض های خود را با صدایی بلند فریاد زده و خواهان رسیدگی به معضلات و مشکلات متعددی شدند که مدیران ناکاربلد فرهنگی این دولت به خصوص در سینمای کشور به وجود آورده بودند. اعتراضات هنرمندان جنبه های مختلفی داشت. برخی از سینماگران که مدت ها در آرزوی بازگشایی خانه سینما به سر می بردند طی این مدت نسبت به مدیریت خانه سینما اعتراض کرده و اعلام کردند که مدیریت این نهاد به اصطلاح صنفی هیچ اقدامی برای رفع مشکلات معیشتی آن ها نمی کند و تنها محلی برای حمایت های سیاسی و جناحی از دولت شده است. این دسته از سینماگران خواستار اقدام فوری مدیران خانه سینما برای تأمین بیمه های بیکاری و درمانی سینماگران بودند و همچنین از مدیران این نهاد صنفی درخواست آن را داشتند تا به جای بازی های سیاسی و جناحی تدبیری برای مشکلات معیشتی و مسکن هنرمندان داشته باشند؛ خواسته هایی که تا به امروز متأسفانه هیچ یک به نتیجه نرسیدند و حتی بیمه پایه بسیاری از اهالی سینمای کشور طی این مدت به طور کل قطع گردید!
از سوی دیگر بسیاری از سینماگران ارزشی، ولایتمدار و متعهد در این مدت خواستار توجه به سینمای ارزشی، سینمای دفاع مقدس و سینمای استراتژیک شدند. نکته ای که به مذاق حجت الله ایوبی (مدیر وقت سازمان سینمایی) خوش نیامد و وی حتی در زمانی این قبیل سینماگران را نیز به تمسخر گرفت!
همچنین ناداوری ها در جشنواره فیلم فجر، تقلید از جشنواره های غربی و عدم توجه به هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در روند برگزاری جشنواره ها نیز یکی دیگر از نکاتی بود که طی ۱۸ ماه ابتدایی روی کار آمدن دولت حسن روحانی به شدت با انتقاد سینماگران روبرو شد.
همزمان با ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت تنی چند از سینماگران کشور از جمله: سهیل سلیمی، مهدی عظیمی میرآبادی، محمدرضا شرف الدین و... در گفتگوهایی با سینماپرس ضمن انتقاد از عملکرد سازمان سینمایی برای بی توجهی به چنین ایامی خواستار تولید آثار ضد فتنه شدند.
سهیل سلیمی کارگردان جوان سینما در همین رابطه اظهار داشت: مدیران فرهنگی کشور به جای پرداختن به ارزش ها به حواشی توجه بیشتری نشان می دهند و از این رو هیچ اراده ای برای ساخت فیلم های ضد فتنه در آن ها وجود ندارد. بسیاری از مدیران ارشد فرهنگی و هنری کشور در حال حاضر تنها تفکرات انتزاعی داشته و هیچگونه قدرت اجرایی ندارند و این معاونین و مشاورین آن ها هستند که همه کارها را پیش می برند اما به دلیل آنکه بسیاری از مدیران میانی با افرادی که مایل به تولید آثار ضد فتنه هستند برخورد دوگانه ای دارند تاکنون رسماً هیچگونه حرکت مثبتی برای پیشروی در بحث تولید فیلم های ضد فتنه صورت نگرفته است. یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳
مهدی عظیمی میرآبادی معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی همزمان با فرا رسیدن ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: بصیرت در واقع شناخت سره از ناسره و تشخیص مفهوم خدمت از خیانت در حوزه فرهنگی به ویژه سینمایی است. بصیرت در میان هنرمندان و به خصوص سینماگران یک اصل ضروری است چرا که همین قشر از جامعه در آینده فرهنگی کشور نقش بسزایی داشته اند. ما زمانی در جامعه به خصوص در میان قشر هنرمندان به این مفهوم دست پیدا می کنیم که اصل بصیرت را به درستی معنا کنیم. بصیرت و آگاهی با رویکرد عالمانه، عاقلانه و عادلانه در تمامی شئون زندگی افراد جامعه باید وجود داشته باشد و هیچگاه نباید به آن به صورت گذری نگاه شود. در عین حال ما هنگامی به شناخت واقعی و صحیح پیرامون اتفاقات و حوادث محیط اطرافمان دست پیدا می کنیم که در مورد آن تحقیق و پژوهش جامعی انجام داده باشیم. دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳
محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما و مدیر عامل وقت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت به تشریح مفهوم «بصیرت»، دلایل شکل گیری فتنه انتخاباتی سال ۸۸ و نیز نقش هنرمندان جامعه در توسعه شناخت و آگاهی نسبت به مسائل مختلف کشور پرداخت. داشتن بصیرت در جدا شدن حق و باطل کاملأ مشخص می شود و طراز ما برای جدا کردن حق از باطل، در جامعه دینی امر ولایت است؛ هرجا که پای کسی در اطاعت از امر ولایت بلنگد از بصیرت خالی شده و شبیه به پدیده ای از فتنه می شود. همین امروز هم اگر کسی در تبعیت از ولایت و رهبری اعتقاداتش سست باشد در محیط های کوچک دچار فتنه می شود. سهشنبه ۹ دی ۱۳۹۳
همچنین روند ناداوری ها و اشتباهات فاحش در برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال ۹۳ اعتراضات شدید اهالی سینمای کشور را در پی داشت؛ به نحوی که تعداد کثیری از سینماگران مطرح و برجسته انتقادهای شدیدی را به مدیران دولت تدبیر و امید وارد ساختند.
یدالله صمدی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران که پیش از این اعتراض شدید خود را به دلیل عدم پذیرش فیلمش در هیچ یک از بخش های جشنواره اعلام کرده بود پس از اعلام اسامی فیلم های خارج از مسابقه گفت: من نمی دانم که چرا نام «پدر آن دیگری» در اسامی فیلم های خارج از مسابقه حضور ندارد اما این را عنوان می کنم که فیلم من باید قطعاً در جشنواره نمایش داده شود. من همچنان از روزی که اسامی فیلم های بخش سودای سیمرغ اعلام شد و در کمال حیرت نام فیلمم را در میان آن اسامی ندیدم پیگیر حضور «پدر آن دیگری» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر هستم و این را با صراحت اعلام می کنم که فیلم من مستحق حضور در بخش سودای سیمرغ است اما نمی دانم هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر به کدامین دلیل منطقی فیلم مرا لایق حضور در هیچ کدام از بخش های جشنواره ندانستند. دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
عباس رافعی کارگردان فیلم ضد داعشی «آوازهای سرزمین من» که در هیچ یک از بخش های جشنواره پذیرفته نشده است در سخنانی اعتراض آمیز اظهار داشت: گفت: جشنواره فیلم فجر با اهداف انقلابی که از روزهای برایش تدوین شد این روزها در برج میلاد جولانگاه اغلب شبه روشنفکران شده و فیلمسازان ارزشی و دغدغه مند در آن جایی ندارند. «آوازهای سرزمین من» در حالی به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده که تمامی جشنواره های معتبر دنیا از جمله جشنواره فیلم برلین سعی دارند فیلم هایی با موضوعات داغ سیاسی را به جشنواره هایشان دعوت کرده و به نفع سیاست های کلان خود از آن ها بهره برداری نمایند. اما متأسفانه جشنواره فیلم فجر چنین رویکردی ندارد و به دلیل عدم افق دید لازم اقدام به حذف فیلم های این چنینی از جشنواره می نماید. این در حالی است که جشنواره فیلم فجر باید در این روزها ترویج دهنده فیلم های ضد داعشی باشد و این گروه تروریستی و ضد اسلامی را به تمامی مردم بشناساند. چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳
منیژه حکمت کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران گفت: من از رفتاری که مدیران جشنواره سی و سوم با سینما کرده اند متاسفم و معتقدم که نگاه عشیره ای و قبیله ای مدیران این جشنواره برای سینمای ایران خطرآفرین خواهد بود. مسئله ای که در جشنواره سی و سوم به وجود آمده برای سینمای ایران یک دوران تاریخی تلخ است که اهالی رسانه و هنرمندان می بایست در مورد نحوه عملکرد مدیران سینمایی اطلاع رسانی کنند تا عموم مردم و علاقمندان به سینما با این معضل بزرگ و مهم آشنا شوند. مدیران فعلی بر خلاف تمامی انتظارها هنر، فرهنگ و سینما را فدای مصلحت کرده اند. البته مصلحتی که آن ها دارند نه بر اساس تعریف درست آن، که بر اساس منافع شخصی و نگهداری میزهای مدیریتی شان است! جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳
علی ملاقلی پور در پی عدم انتخاب فیلم «قندون جهیزیه» در جشنواره فیلم فجر گفت: من پیگیری های فراوانی را برای چرایی عدم حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر انجام دادم و پس از نامه نگاری های متعدد با دبیرخانه جشنواره وقتی حضوری به آنجا رفتم و اتفاقی با آقای رضاداد برخورد کردم ایشان به من گفتند اعتراض فایده ای ندارد!؟ من این روزها همچنان گنگ مانده ام و احساس می کنم به خاطر برخی از جریانات، افراد و یا سهمیه ها است که «قندون جهیزیه» علیرغم میل باطنی ام از امکان حضور در جشنواره فیلم فجر بازمانده است. اما آنچه که مهم است قضاوت منتقدان، اصحاب رسانه و مخاطبان عام سینما است که تا پایان سال آینده و پس از دیدن تمامی فیلم های جشنواره و فیلم هایی که از جشنواره باز مانده اند نظر خواهند داد که کدامی ک از فیلم ها شایستگی حضور در جشنواره را داشته اند و کدامیک از آن ها شایسته حضور در این جشنواره مهم سینمایی نبوده اند. سهشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳
حبیب کاوش تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: جشنواره فیلم فجر به دلیل الگوبرداری از جشنواره های اروپایی به ویژه جشنواره فیلم کن هیچگاه نتوانسته به اهداف والای ملی و ارزشی دست پیدا کند و تنها راه حل برون رفت از این معضل مهم این است که ما قبله مان را از جشنواره های غربی به سمت اهداف ارزشمند خود بازگردانیم. الگوبرداری غلط در هر زمینه ای همیشه آسیب زننده خواهد بود. ما برای برگزاری جشنواره فیلم فجر از ابتدا تاکنون از روی جشنواره های غربی الگوبرداری کرده ایم بدون آنکه به سیاست ها، اهداف و حد و اندازه سینمای آن ها نگاهی داشته باشیم. جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳
حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینمای ایران گفت: مدیران و سیاست گذاران سینما می بایستی جشنواره فیلم فجر را به سمتی هدایت نمایند که دغدغه ها و اهداف اصلی نظام که دستیابی به یک سینمای ملی و انقلابی است در آن لحاظ شود. متأسفانه طی اغلب سال های برگزاری جشنواره فیلم فجر مدیران و سیاست گذارانی که متولی برگزاری این جشنواره بوده اند نتوانسته اند جشنواره فیلم فجر را که جشنواره و جشن انقلاب اسلامی است به سمت و سوی سینمای انقلابی، دفاع مقدسی و ارزشی پیش ببرند. گویا ذائقه جشنواره ما اینگونه است که سیاست گذاری بلند مدتی نداشته باشد و می خواهد در حد اغلب جشنواره های مرسوم در برخی کشورهای منطقه عمل نماید؛ البته این مشکلی است که مدیران سینمایی ما نقش جدی و کلیدی در آن نداشته اند و می بایست متولیان کلان فرهنگی برای آن چاره ای بیندیشند. شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳
سیدضیاء هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران گفت: بنیان گذاران جشنواره فیلم فجر از ابتدا برنامه ریزی بلند مدتی برای اعتلای این جشنواره نداشته اند، این امر مهم به همراه مدیریت های متغیر در تمامی این سال ها باعث افت جشنواره فیلم فجر و تبدیل آن تنها به یک جشن و گردهمایی سینمایی شده است. ستمی که در این دوره با دست اندرکاران سینما شده است در تاریخ سینمای ایران سابقه ندارد. مدیران سینمایی این دوره فکر کرده اند که با یک سری افراد اسرائیلی و یا داعشی طرف هستند و از همین رو با آن ها به جنگ برخاسته اند. این در حالی است که این افراد دلسوزان فرهنگ و هنر این مرز و بوم هستند و برخلاف مدیران سینمایی می خواهند سینمای ایران را به رشد و تعالی برسانند. دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳
بسیاری از صاحبنظران، فعالان و تحلیلگران سینما معتقدند فیلمهای ارائه شده در جشنواره امسال که به تغبیری ویترین سینمای ایران هستند علاوه بر دربرگیری برخی مسائل نه چندان خوشایند در چارچوب سینمای انقلاب و چه بسا ارائه مفاهیم و تصاویری منافی ارزشهای و باورهای نظام جمهوری اسلامی، متاسفانه اغلب آنها سال آینده از فروش مناسب و مطلوبی نیز برخوردار نخواهند بود. حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیش از آغاز سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه «یک فیلم یک سلام» در پردیس سینما ملت در جمع خبرنگاران گفت: فیلمهایی که وارد جشنواره شدهاند هیچ کدام حاشیه ندارند؛ این بدان معنی بود که جشنواره دوره سی و سوم با آثاری روبرو خواهد بود که علاوه بر تأمین گیشه سینماها در سال آینده نظرات همه طیف های فکری عرصه سینما اعم از مدیران و هنرمندان را نیز بخود جلب خواهد کرد و این جشن سینمایی با کمترین حرف و حدیثی به پایان خواهد رسید. اگرچه همه دست اندرکاران سینما برای تحقق این وعده ایوبی در طول جشنواره لحظه شماری می کردند لیکن نمایش آثار نظرات دیگری را رقم زد؛ بگونه ای که بسیاری از صاحبنظران و فعالان و تحلیلگران سینما معتقدند فیلمهای ارائه شده در جشنواره امسال که به تغبیری ویترین سینمای ایران هستند علاوه بر دربرگیری برخی مسائل نه چندان خوشایند در چارچوب سینمای انقلاب و چه بسا ارائه مفاهیم و تصاویری منافی ارزشهای و باورهای نظام جمهوری اسلامی، متاسفاه اغلب آنها سال آینده از فروش مناسب و مطلوبی نیز برخوردار نخواهند بود. در همین رابطه سینماپرس کفتگویی با ۹ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی سینمای ایران از جمله: حمید بهمنی، اصغر پورهاجریان، محمدحسین فرحبخش، منوچهر اکبرلو، حبیب الله بهمنی، سعید رجبی فروتن، محمدعلی باشه آهنگر، محسن محسنی نسب و محمدحسین نیرومند انجام داد و آن ها اعتراضات شدید خود را به ایوبی و تیم سینمایی دولت تدبیر و امید ابراز کردند. جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
همچنین بی توجهی مدیران سینمایی و فرهنگی به سینمای استراتژیک طی سال ۹۳ به شدت مورد انتقاد اهالی سینما قرار گرفت به نحوی که تعدادی از آن ها در گفتگوهایی با خبرنگاران سینماپرس انتقادهای شدید اللحنی را نسبت به مدیران دولت تدبیر و امید ابراز کردند. محمد خزاعی، محمدرضا شرف الدین، زنده یاد فرج الله سلحشور، محمدحسین نیرومند، سعید ابوطالب، محمدتقی فهیم و جمال شورجه از جمله سینماگرانی بودند که در این رابطه با سینماپرس به گفتگو پرداختند و اعلام کردند در دولت یازدهم به ناگاه از اولویت اصلی سازمان سینمایی خارج و یا در حد بسیار کمرنگی نمود پیدا کرده است. این در حالیست که رهبر معظم انقلاب با توجه به نگاه جهانیان به نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه سیاسی و فرهنگی تولید فیلم در چهار موضوع انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس را از جمله اولویت های حمایتی دولت در ساخت فیلم دانسته اند. دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳
وضعیت بسیار بد معیشتی هنرمندان و سینماگران کشور نیز در سال ۹۳ با انتقادات و اعتراضات بسیار زیادی همراه بود. بسیاری از اهالی سینمای کشور بی توجهی به بیکاری و خانه نشینی هنرمندان را مورد نکوهش جدی قرار دادند.
نوشین خانی همسر شاپور قریب کارگردان فقید سینمای ایران طی تماس با خبرنگار سینماپرس در مورد وضع بد معیشتی، اقتصادی و رفاهی خود اظهار داشت: من ۳۶ سال همراه با شاپور قریب که جان خود را برای سینمای این گذاشت و در تمامی دقایق عمرش به فکر آن بود زندگی کردم. پدر من نیز یکی از فیلمسازان مطرح سینمای ایران بود و من در واقع از بدو تولد در خانواده ای فرهنگی رشد و نمو کردم اما پدر و همسر من هیچ گاه مثل بسیاری از سینماگران به فکر درآمد نبودند و همیشه هرچه را داشتند برای تعالی سینمای کشور خرج می کردند چرا که اعتقاد داشتند برای هنرمند هیچ چیزی بالاتر از این نیست که بتواند به این شکل زندگی کند. اما در تمامی آن سال ها شاپور قریب با فقر و تندگدستی زندگی می کرد و تنها هر ازگاهی که فرصت میافت تا فیلمی را برای سینمای ایران تولید کند ما می توانستیم مدتی زندگی آرامی داشته باشیم اما بعد از درگذشت او عنان زندگی از اختیار من در رفت و من ماندم و مشکلات عدیده مالی و گرفتاری ها و پیامدهای آن که باعث شده امروز به جایی برسم علیرغم تمایلم بخواهم با شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تماس بگیرم و از آن ها طلب استمداد و یاری کنم! والله این حق ما نیست، آیا باید فشار زندگی به خانواده یک هنرمند و بی توجهی مسئولان به آنها باید موجب شود من جزییات زندگی و سختی هایم را در رسانه ها مطرح کنم تا بگوش آقایان برسد؟ جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳
همچنین به دنبال برخی گفته های رئیس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه «ساخت فیلم های استراتژیک در دوره ما دکان و مغازه نخواهد بود!» در هتل انقلاب و البته تأکید هنرمندان طیف های مختلف بر ضرورت حرکت وزارت ارشاد در مسیر تولیدات استراتژیک، بسیاری از هنرمندان دغدغه مند سینمای کشور نسبت به این سخنان عجیب واکنش نشان دادند.
جهانگیر الماسی در این باره اظهار داشت: اشاره رهبری به پرداختن به موضوعاتی چون مقاومت، بیداری اسلامی، دفاع مقدس و حوادث انقلاب در تولیدات سینمایی همان حرکت هوشمندانه یه سمت سینمای استراتژیک است؛ چرا که سینما امروزه می تواند در تبیین و تجمیع و حفظ و حراست از هویت و فرهنگ فردی و جمعی و ملی و میهنی انسانها دخیل باشد. دنیای امروز از سینما به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود استفاده می کند و تأکیدات مقام معظم رهبری برای ورود به این گونه سینما یک دغدغه و بسیار به جا و شایسته است. من متاسفم از اینکه آقای ایوبی به عنوان نماینده دولت در حوزه سینما نگاهی برخلاف نظرات رهبری دارند. جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳
گلایه های هنرمندان و اهالی سینما از خانه سینما و حضور مدیریتی بی توجه به مسائل و دغدغه های صنفی سینماگران نیز در سال ۹۳ بسیار زیاد شنیده می شد. در پی برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه سینما، برخی از اهالی سینمای ایران انتظارات و خواسته های خود را از مدیران جدید این نهاد صنفی ابراز داشته و بر پرهیز مدیران جدید از مسائل حزبی و جناحی و خدمت صنفی به خانواده بزرگ سینما تأکید کردند. سینماگران خسته از سیاست بازی ها، لابی گری ها و بی عدالتی های هیأت مدیره پیشین، انتظارات فراوانی از مدیران جدید خانه سینما دارند. انتظاراتی همچون دوری و پرهیز مدیران خانه سینما از ورود به مسائل سیاسی و جناحی تا تقسیم عادلانه امکانات میان اهالی سینما و مهمتر از همه ثبت قانونی صنوف خانه سینما در نهادهای ذیربط! علیرضا زرین دست، محمدتقی فهیم، حسن زاهدی، حسین زندباف، جمال شورجه، طهماسب صلح جو، پرویز آبنار، عباس رافعی، مهری شیرازی و فرزانه شبانی از جمله سینماگرانی بودند که در این رابطه با ما به گفتگو پرداختند. سهشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
عملکرد کلی سازمان سینمایی و حضور نامدیران آن که هیچ شناختی از هنر هفتم و سینما نداشتند و تنها به گعده دوستان خود یاری می رساندند و آحاد سینماگران را به طور کل نادیده می گرفتند نیز در سال ۹۳ با اعتراضات بسیار زیادی از سوی سینماگران همراه شد. از جمله نادره ترکمانی و منیژه حکمت ۲ سینماگران برجسته انتقادهای زیادی را به ایوبی و تیمش ابراز داشتند.
نادره ترکمانی کارگردان سینما گفت: پس از گذشت ۱۸ ماه از حضور آقای ایوبی بر مسند ریاست سازمان سینمایی کشور هیچ اثری از تدبیر، امید و اندیشه ای که وعده آن را داده بود در سینمای ایران هویدا نشده است. از بدو حضور گروه جدید در سازمان سینمایی و با وعده های دلنشین و مکرری که آن ها به سینماگران می دادند همه طیف های سینمایی به این باور رسیده بودند که قرار است اتفاقات جدیدی در سینمای کشور رقم زده شود و مشکلات و معضلات سینما به طور کل حل شده و همه سینماگران بتوانند با طیب خاطر در سینمای ایران استمرار حضور داشته باشند؛ اما بعد از گذشت چند ماه از فعالیت تیم جدید در سازمان سینمایی نا امیدی و یأس به طور کلی سینمای ایران را فرا گرفته است چرا که هیچ گونه اقدام مثبتی از سوی مدیران جدید سازمان سینمایی برای رشد و اعتلای سینمای ایران انجام نشده و از سوی دیگر هیچ آینده نگری هم از سوی آن ها برای حال و آینده سینمای رو به زوال ایران وجود ندارد. چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران گفت: رئیس سازمان سینمایی تنها یک حلقه هفت هشت نفره و معدودی را در کنار خود دارد که تنها به حرف آن ها گوش داده و بقیه سینماگران برای مشاوره ها و نظرخواهی ها جایگاهی از منظر وی ندارند. متأسفانه طی ۱۸ ماهی که از فعالیت ایشان در سازمان سینمایی می گذرد این سوأل برای بسیاری از سینماگران پیش آمده است که آقای ایوبی با توجه به جایگاهی که در آن قرار دارند آیا خوب از سینما مراقبت می کنند؟ آیا مشاوران معدود ایشان کلیت سینمای ایران هستند؟ آیا آقای ایوبی سلیقه ای عمل نکرده اند؟ این ها همگی سوألاتی است که توسط اهالی سینمای ایران مرتباً پرسیده می شود و کسی نیست که بتواند پاسخ صحیحی به آن ها بدهد. یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
ادامه دارد...
ارسال نظر