سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

شاه حسینی در گفتگو با سینماپرس:

مردم ما با هر تفکر و ظاهر و عقیده ای به دفاع مقدس عشق می ورزند/ امیدوارم ویرانی ها در این سینما هرچه زودتر درست شود

مشکلات سینمای دفاع مقدس؛ آسیب شناسی و راهکارها/۹

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در رابطه با مشکلات سینمای دفاع مقدس گفت: مردم ما با هر تفکر و ظاهر و عقیده ای به دفاع مقدس عشق می ورزند و این اتفاق نویدبخش آینده ای خوب برای سینمای دفاع مقدس است و قطعاً روزی فرا خواهد رسید که دیگر مردم به طور کل از تماشای فیلم هایی که طی این سال ها به خوردشان داده اند اشباع شوند و به سمت سینمای ارزشی و دفاع مقدس گرایش پیدا کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم زمانی که بازار دچار آفتی می شود و خریداران دیگر به خرید یک محصول تمایل نشان نمی دهند باید از آن ها پرسید که چرا دیگر طرفدار این محصول نیستید و از آن خرید نمی کنید؟؛ قطعاً جوابی که مردم می دهند می تواند باعث شود تا دست اندرکاران بازار خود را بر اساس سلیقه، خواست و ذائقه مردم اصلاح کرده و خوراکی به وی بدهند که مورد قبولش باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با سینمای دفاع مقدس هم همین اتفاق باید رخ بدهد؛ امروزه اگر ما شاهد آن هستیم که فیلم های این سینما زیاد مورد استقبال مردم واقع نمی شوند باید از آن ها دلیل عدم استقبال شان را سوأل کنیم و آن گاه با آسیب شناسی و با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب سعی بر آن داشته باشیم تا وضعیت این سینما را بهبود ببخشیم.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم بحرانی که در سینمای دفاع مقدس به واسطه اتفاقات بسیار به وجود آمده قطعاً روزی برطرف خواهد شد؛ فقط کافی است تا مردم از تماشای فیلم های تکراری که برخی افراد مرتب به خوردشان می دهند خسته شوند و دیگر تمایلی به دیدن این گونه فیلم ها از خود نشان ندهند؛ آن زمان است که سینمای دفاع مقدس می تواند به عنوان خوراک اصلی فرهنگی برای مردم در سینما جای از دست رفته اش را مجدداً به دست بیاورد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بنده بارها در مراسم تشییع پیکر شهدا شاهد آن بوده ام که برخی از بانوان با ظاهر و حجابی که شاید ۱۸۰ درجه با یک مادر شهید تفاوت داشته باشد جلوی پیکرها می ایستند و اشک می ریزند اظهار داشت: ما چنین مردمی داریم؛ تفکر مردم ما عوض نشده است؛ قلب مردم ما همچنان برای شهدا می تپد؛ من بسیار خوشحال می شوم وقتی که چنین صحنه هایی را می بینم؛ بنده معتقدم این افراد طرفداران راستین سینمای دفاع مقدس هستند، کسی این افراد را به اجبار برای حضور در مراسم تشییع شهدا نمی آورد و این قلب شان است که آن ها را به این نوع مراسم ها می کشاند.

تفکر مردم ما عوض نشده است؛ قلب مردم ما همچنان برای شهدا می تپد؛ من بسیار خوشحال می شوم وقتی که چنین صحنه هایی را می بینم؛ بنده معتقدم این افراد طرفداران راستین سینمای دفاع مقدس هستند، کسی این افراد را به اجبار برای حضور در مراسم تشییع شهدا نمی آورد و این قلب شان است که آن ها را به این نوع مراسم ها می کشاند.

کارگردان فیلم سینمایی «غروب شد بیا» افزود: ما باید قدر این افراد را بدانیم و نگذاریم که آن ها بدون خوراک و غذا بمانند؛ ما باید برای این قلب های پاک خوراک تهیه کنیم. من بسیار خرسند شدم وقتی به عینه مشاهده کردم بعد از شهادت شهید محسن حججی همه مردم با هر دیدگاه و تفکری نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند؛ تمامی این ها نشان از قلب بزرگ ملت ایران و عشق و ارادت آن ها نسبت به نظام، انقلاب، دفاع مقدس و شهدا دارد و از این رو امیدم این است که سینمای دفاع مقدس بهبود پیدا می کند و  امیدوارم ویرانی ها در این سینما هرچه زودتر درست شود!

شاه حسینی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما مرهون و مدیون دفاع مقدس هستیم اما متأسفانه امروزه تمامی کارهایمان در این حوزه مهم به صورت تشریفاتی شده است. ما باید از تشریفات دست بکشیم و تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا برای جامعه و به خصوص نسل جوان که در معرض تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار دارد خوراک مناسب فرهنگی تهیه کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.