یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

امپراطور جهنم؛ از بی توجهی جشنواره سی و پنج تا احتمال رونمایی در جشنواره سی و شش

امپراطور جهنم

سینماپرس: پس از انصراف فیلم ضد سعودی «امپراطور جهنم» از حضور در جشنواره فجر سی و پنجم به دلیل بی توجهی به آن، اکنون اخباری منتشر شده که از احتمال رونمایی این فیلم در جشنواره سی و ششم حکایت دارد.

به گزارش سینماپرس پس از گذشت یکسال عوامل فیلم سینمایی  «امپراطور جهنم» از احتمال رونمایی این فیلم سینمایی که به موضوع داعش پرداخته،  در جشنواره فیلم فجر سی و ششم خبر داده اند.

نسخه اولیه فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی به جشنواره فیلم فجر سی و پنجم ارائه شد اما با نظر هیات انتخاب این فیلم در بخش سودای سیمرغ قرار نگرفت و فیلم در بخش غیررقابتی قرار شد به نمایش درآید. عدم راه دادن فیلم «امپراطور جهنم» به جشنواره سی و پنجم که از سوء مدیریت های بارز ایوبی در دوران مدیریت نابخردانه سینما بود باعث گشت تا پرویز شیخ طادی و محمد خزاعی کارگردان و تهیه کننده این فیلم که بنا بود در بخش خارج از مسابقه فجر به نمایش درآید با نگارش نامه ای سرگشاه به ایوبی انصراف خود از حضور در جشنواره فجر را اعلام کنند.

درباره عدم حضور فیلم در بخش رقابتی جشنواره واکنش‌های متعددی از سوی تهیه‌کننده، کارگردان و سرمایه گذاران و... صورت گرفت و در ادامه اخباری منتشر شد که فیلم به دلیل مشکلات مالی و عدم انجام تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران متوقف مانده است.

این امر در حالی بود که خبرهای امکان نمایش این فیلم در جشنواره فجر در رسانه های عربی بازخوردهای زیادی را در برداشت ولی در داخل کشور این فیلم با بی توجهی مدیریت وقت مواجه شد.

روزنامه «البناء» یکی از رسانه‌های لبنان در مطلبی به فیلم سینمایی  «امپراطور جهنم» ساخته پرویز شیخ طادی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی پرداخته است. انتشار این مطلب در حالی روی داده که هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر از پذیرش این فیلم در بخش رقابتی آن سر باز زده و تنها خارج از مسابقه نمایش داده خواهد شد.

متن این خبر به شرح زیر است:

«پس از گذشت ۵ سال از اکران فیلم «پادشاه شن ها» به کارگردانی اسماعیل نجدت انزور، این روزها اخباری از برنامه ایران برای تولید فیلمی در راستای نقد آل سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است. در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می شود. فیلم «امپراطور جهنم»، بزرگترین پروژه ایران در عرصه جهانی محسوب می شود.

محمد خزاعی تهیه کننده و پرویز شیخ طادی نیز کارگردان این فیلم است.

این فیلم  فلسفه ایجاد داعش و گروه های تکفیری را روایت می کند و همچنین روابط سعودی ها با رژیم اسراییل را نمایش می دهد.

محمد خزاعی یکی از فعالان سینمایی در حوزه رسانه های مقاومت است و آثار مهمی را در جشنواره فیلم «مقاومت» در ایران ارایه داده است. وی در این آثار، شخصیت رهبران مقاومت یعنی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن را به نمایش گذاشته است

 این پروژه سینمایی به صورت مخفیانه و به دور از چشم رسانه های محلی و بین المللی تولید شده است و بدون شک این فیلم در ایران و کشورهای منطقه با مشکلاتی مواجه خواهد شد و جنجال های گسترده ای را در پی خواهد داشت.»

پرویز شیخ طادی از جمله کارگردانانی است که تا به امروز آثار خوبی از جمله «سینه سرخ» «پشت پرده مه»، «روایت سه گانه» و ... را کارنامه اش دارد و با ساخت «شکارچی شنبه» توانست به حوزه فیلمسازی درباره استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ورود کند، این کارگردان این بار به سراغ «امپراطور جهنم» با موضوع آل سعود و شکل گیری جریان داعش رفته است.

«امپراطور جهنم» به تهیه کنندگی محمد خزاعی از آن دسته فیلم هایی است که در سکوت خبری کامل ساخته شد و علی رغم انتخاب برای حضور در بخش «چشم‌انداز سینمای ایران» سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، پرویز شیخ طادی و خزاعی در این دوره از جشنواره به خاطر عدم توجه به فیلم و انتخاب آن برای بخش مسابقه و سودای سیمرغ از حضور در جشنواره انصراف دادند و  گویی هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر از انتخاب «امپراطور جهنم» در بخش سودای سیمرغ به دلیل موضع افشاگرانه فیلم در خصوص وهابیت، واهمه داشته اند.

شیخ طادی آخرین ساخته خود  را در کشورهای فرانسه و گرجستان و ایران فیلمبرداری کرده است و در آن علی نصیریان، علیرام نورایی و فرخ نعمتی به عنوان بازیگران اصلی فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«امپراتور جهنم» به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته و در حقیقت فلسفه ایجاد داعش و گروه های تکفیری و روابط سعودی ها با رژیم صهیونیستی را نمایش می دهد؛ فیلمی که قطعا در زمان اکران با واکنش های داخلی و خارجی زیادی روبه رو می شود؛ چرا که در این فیلم نقد عملکرد آل سعود و نقش آن در شکل گیری گروهک های تندرو رادیکال اسلامی مانند داعش را خواهیم دید، نقدی که به مذاق هر کسی خوش نخواهد آمد.

به گفته شیخ طادی یک سال زمان صرف تحقیق و پژوهش فیلم شده و فیلمنامه آن نیز صرف ۶ ماه به نگارش در آمده است و به حدود ۴ میلیارد تومان نیز بودجه نیاز داشت، البته در همان ابتدای ساخت «امپراطور جهنم» خبرهایی مبنی بر مشارکت سازمان سینمایی در ساخت آن در رسانه ها منعکس شده بود، ولی از آنجایی که این فیلم در سکوت کامل خبری ساخته شده، دقیقا مشخص نیست که سازمان سینمایی تا چه اندازه در این فیلم مشارکت کرده است.

«امپراطور جهنم» اندیشه بیمار یک مفتی را به تصویر کشیده و یکی از نکات مهم فیلم، این است که در این فیلم مخاطب متوجه می شود که کدام نقطه از جهان اسلام دچار بیماری است، با این حال باید دید در زمان اکران «امپراطور جهنم» کدام شرکت پخش کننده مسئولیت اکران داخلی آن را عهده دار خواهد داشت، فیلمی که در صورت اکران می تواند بازتاب های فراوانی را در سطح دنیا به همراه داشته باشد؛ چرا که حداقل در منطقه خاورمیانه فیلمی با این مضمون که به  روابط عبری - عربی و نقش آل سعود در شکل گیری داعش پرداخته باشد، ساخته نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.