سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

عصر جمعه پنجم آبان در گالری اثر/

تازه ترین نقاشی های «بابک روشنی نژاد» رونمایی می‌شود

نمایشگاه نقاشی بابک روشنی نژاد

سینما پرس- گروه هفت هنر/ بعد از چهار سال، تازه ترین نقاشی های «بابک روشنی نژاد» عصر جمعه پنجم آبان در گالری اثر رونمایی می شود.


به گزارش سینما پرس، آخرین نمایشگاه انفرادی بابک روشنایی نژاد، سال 1388 در گالری استیس لندن بوده و او از سال 1387 تاکنون نمایش انفرادی در تهران نداشته است.

بابک روشنی نژاد نقاش 35 ساله که دانشجوی علوم سیاسی ست از سال 1389 تا سال جاری با حضور پررنگ و مستمر در پنج آرت فر بین المللی آرت مسکو، کانتمپورسی استامبول و آرت دوبی نگاه ها را به خود جلب کرده است؛ آثار او در آنسوی مرزها هم درخشیده و با استقبال شایان توجه منتقدین هنری و حتی مجموعه داران رو به رو شده است.

روشنی نژاد که علاوه بر نقاشی، چهار کتاب نوشته و دو فیلم کوتاه هم کارگردانی کرده است، در این نمایشگاه مجموعه نه! تاریخ را فاتحان نمی نویسند ... را به تماشا می گذارد. گفته می شود او تابلو هایی خلق می کند که از منظر محتوایی، ذهن مخاطب را به چالش می کشد و واکاوی درونی و اندیشیدن به خود پیرامون خود را در او تقویت می کند. اما از منظر المان های تصویری ،نشانه های پیداتری نظیر زیر نویس کردن تاریخ تولد اثر یا بارکودهایی که روی کالاها قید می شوند و... دارد که به امضای آثار او بدل شده اند.

گالری اثر در معرفی نمایشگاه «نه!تاریخ را فاتحان نمی نویسند...» پیشتر درباره نقاشی های روشنی نژاد، متن زیر را انتشار داده است: «برای بابک روشنی نژاد، نقاشی ابزاری خود جوش جهت بیان دیدگاه فلسفیش به زندگی و هستی است، مجموعه های کاری او در امتداد یکدیگر و چه بسا برخی همزمان با هم خلق می شوند زیرا سر چشمه همه آنها نگاهی مشترک و یگانه است. آنچه به آثار او بعدی تازه می بخشد، نامی است که هنرمند برای هر اثر یا مجموعه بر می گزیند که به نوعی ختم گفتگوی پایانی او با مخاطبش است .»

شایان ذکر است، «نه!تاریخ را فاتحان نمی نویسند...» بابک روشنی نژاد تا اول آذر ماه 1391 به روی دیوار گالری اثر خواهد بود و علاقمندان می توانند غیر از شنبه ها ،همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر در گالری اثر واقع در خیابان بارفروشان، پلاک 16 از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.