یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

مظلومیت شهدای بسیجی در فضای مجازی؛

چرا سلبریتی‌ها در ماجرای شهادت مظلومانه مرزبانان وطن سکوت کردند؟!

شهادت مظلومانه مرزبانان وطن

جوان آنلاین: آیا شهادت این قهرمانان وطن به اندازه پخش اعترافات یک رقاص اینستاگرامی ارزش نداشت تا مارا وادار به واکنش کند؟!

در روزی که فضای مجازی و رسانه ای کشور غرق در حواشی پرونده مجریان مشهور تلویزیون بود شهادت مظلومانه مرزبانان وطن به ورطه فراموشی سپرده شد تا بازتاب مناسبی از این اتفاق ناگوار دیده نشود. خبر تأسف بار شهادت یازده بسیجی در درگیری با گروهک تروریستی در مریوان اتفاقی بود که انتظار می رفت به ترند شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شود اما نه تنها رسانه ها به راحتی از کنار این خبر گذشتند بلکه شخصیتهای مطرح کشور نیز واکنشی نشان ندادند، همچنین در فضای مجازی کسی نه برای شهدای وطن توئیت کرد، نه پست گذاشت . نه تسلیتی و نه اقدام تروریستهای ضدانقلاب را محکوم کرد.

نکته مهم، رفتار سلبریتی ها و چهره‌های مشهور و صاحبان تریبون کشور است که خود را همیشه در معرض موج رسانه‌ای قرارداده و از هر فرصتی برای اظهارنظر استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر فضای شبکه‌های اجتماعی فرصت داد که چهره های مطرح بتوانند خودی نشان دهند و مطالبشان را بی‌واسطه به مردم عرضه کنند. کافی است هر روز سری به صفحه‌های شخصی آنها در شبکه‌های اجتماعی بزنید، آن وقت است که متوجه می‌شوید که حتی برخی در مورد برخورد غیرمعمول با یک حیوان نیز واکنش نشان می دهند.


درواقع سوال اساسی اینجاست، سلبریتی‌هایی که در هر موضوعی به اظهارنظر می‌پردازند چرا در ماجرای شهادت مظلومانه جوانان رزمنده کشورشان سکوت کردند یا اینکه اظهارنظر شاخصی از آنها در محکومیت اقدام گروه‌های معاند دیده یا شنیده نشد.

در هرجای دنیا اگر تعدای از سربازان آن کشور در اقدامی تروریستی به کام مرگ می رفتند تا مدتی فضای رسانه ها به آن اتقاق ناگوار اختصاص پیدا می‌کرد اما این روزها مارا چه شده که از کنار خبر شهادت مظلومانه یازده نفر از هموطنانمان به راحتی عبور می‌کنیم و جتی حاضر به همدردی با خانواده های داغدار این شهدای گرانقدر نیستیم و کسانی که فضای مجازی را از واکنش به کوچکترین اتفاقات جامعه بی بهره نمی گذارند نیز هیچ صدایی بیرون نمی آید.


فرض کنید در یک پارک با یک خانم هنجارشکن که اقدام به نقض قانون کرده، برخورد نامناسبی شود، آنگاه از سوی برخی کاربران فضای مجازی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام پر می‌شود از اظهارنظرها و واکنش‌های احساسی و بازخوردهای فراوانی را در جامعه به وجود می آورد. حالا چگونه است که شهادت یازده رزمنده بسیجی کشور ما را مجاب به واکنش نمی‌کند و در سکوت به سر می‌بریم. مگر نه اینکه امنیت سرزمین‌مان و آرامش کشور مدیون از خودگذشتگی و مجاهدت جوانانی است که شبانه روز به نگهبانی از مرزهای پهناور کشور عزیزمان مشغولند و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند؟ آیا شهادت این قهرمانان وطن به اندازه پخش اعترافات یک رقاص اینستاگرامی ارزش نداشت تا مارا وادار به واکنش کند؟!

ادای دین به این قهرمانان میهن در حد یک پست یا توییت کمترین کاری است که می‌توان انجام داد و مردم انتظار دارند صاحبان رسانه و شخصیتهای مطرح و چهره های مشهور و... پیشگام شوند و شهدای عزیزان را به فراموشی نسپاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.