جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

آغاز به کار جشنواره ونیز با مطالبه برابری جنسیتی

گیلرمو دل تورو

سینماپرس: رئیس هیأت داوران جشنواره بین المللی «ونیز» در مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی درباره برابری جنسیتی در صنعت سینما سخن گفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، «گیِرمو دل‌تورو» کارگردان دارنده اسکار در سخنرانی روز نخست جشنواره ونیز بر برابری جنسیتی در صنعت سینما تاکید ورزید.

«دل‌تورو» در سخنرانی روز اول جشنواره و در حضور اعضای هیات داوران همچون «کریستوف والتس»، «نائومی واتس»، «سیلویا چانگ»، «ترین دایرهولم»، «نیکول گارسیا»، «پائولو جِنووِس»، «مالگورزاتا زوموسکا» و «تایکا وایتیتی» گفت: به نظرم باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی برابری جنسیتی در سینما به ۵۰-۵۰ برسد. اکنون یک مشکل واقعی داریم و این نابرابری جنسیتی واقعا یک مشکل جدی در فرهنگ ماست. بسیاری صداهایی که نیاز است شنیده شوند باید و باید شنیده شوند. من اخیرا در حال تولید ۵ فیلم هستم که سه‌تای آن را داده‌ام بانوان کارگردانی کنند.

حضور اندک زنان کارگردان داغ‌ترین بحث جشنواره ونیز بود چراکه از ۲۱ کارگردان حاضر در بخش رقابتی امسال این جشنواره تنها یک زن کارگردان حضور دارد. این جشنواره همچنین برای امضای تعهدنامه برابری جنسیتی همچون جشنواره‌های کن، لوکارنو و سارایه‌وو، تحت فشار قرار گرفته است. 

این دومین سالی است که جشنواره ونیز تنها یک زن کارگردان را در بخش رقابتی خود دارد. امسال «جِنِفِر کِنت» با فیلم «بلبل» در این جشنواره حضور دارد. در طی کنفرانس مطبوعاتی که در روز اول جشنواره ونیز برگزار شد، آلبتو باربِرا دبیر هنری جشنواره که بخاطر حضور ضعیف و اندک زنان در این جشنواره با انتقادات فراوانی مواجه بودف در این رابطه هیچگونه اظهار نظری نکرد.

انتظار می‌رود آخر همین هفته جشنواره ونیز هم تعهدنامه‌ای در مورد برابری جنسیتی امضا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.