شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

فیلم کوتاه «نقطه زیر صفر» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه نقطه زیر صفر

سینماپرس: فیلم کوتاه سینمایی «نقطه زیر صفر» به کارگردانی رضا استادی آماده نمایش شد. این فیلم به بحران مهاجرت می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، داستان فیلم «نقطه زیر صفر» جوانی است که در جست و جوی زندگی بهتر به ترکیه رفته و سپس تصمیم می‌گیرد از راه دریایی خود را به یونان برساند اما با واژگون شدن قایق حامل مهاجران، به ترکیه بازگشته و با ته مانده پولی که داشته به ایران برمی گردد. او ناامید از اتفاق‌های تلخ زندگی، برای بازگشت دوباره به ترکیه و پیگیری نقشه مهاجرت نیاز به پول دارد و به همین دلیل نقشه‌ای خاص را برای کسب چند هزار دلار پول طراحی می‌کند.

استادی که از سال ۱۳۷۵ به عنوان روزنامه نگار و مدیر روابط عمومی در رسانه‌های مختلف فعالیت داشته درباره انگیزه خود از ساخت این فیلم می‌گوید: «مهاجرت یکی از مهم‌ترین مسائل دنیای امروز است که باعث بروز بحران‌های مختلف در سطح جهان شده و حتی در مواقعی مرزهای جغرافیایی کشورها را نیز تهدید کرده است. در این فیلم تلاش کردم بخشی از زندگی یکی از این مهاجران را به تصویر بکشم و بدون پیش داوری، قصه‌ای را روایت کنم. »

به گفته کارگردان نقطه زیر صفر، این فیلم اثری خیابانی است و بخش­های عمده­ای از داستان در فضای باز مقابل دوربین رفته است. فیلم جهت حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران به دفتر جشنواره ارائه شده و در خارج از کشور نیز در جشنواره‌های مختلف حضور خواهد داشت.

این فیلم در مدت زمان ۱۵ دقیقه با حضور «حمید ساسانی، فرانک جانباز و علی کبیری» در مقام بازیگر تولید شده است. «مهدی حیدری» مدیر فیلم برداری، «مازیار کبیری و آرمین تقوی زاد» تدوین گران، «محمد حسین ابراهیمی» طراحی و ترکیب صدا، «معین فتحی» ساخت موسیقی متن، «امیر حسین استادی» ترجمه، «سینا روح» طراح صحنه و لباس، «رسول آزاد» جلوه‌های ویژه تصویری، «مرتضی فتحی» طراح پوستر، «عارف محمد زاده و فرشته آزاد» مشاوران لهجه و زبان محلی، «نسرین دوخا» عکاس، «مرتضی فتحی» طراح پوستر، «آندیا حیدری» صدابردار، «مهدی ده نمکی» دستیار صداگذار و «علیرضا نکو لعل تک» به عنوان مدیر فنی استدیو در ساخت این فیلم حضور داشته‌اند.

رضا استادی به عنوان نویسنده و تهیه کننده این اثر از سال ۱۳۷۵ در عرصه مطبوعات فعالیت دارد و در کنار حضور در رسانه‌های مختلف به عنوان روزنامه نگار و سردبیر، مدیریت روابط عمومی پروژه‌های مختلف تلویزیونی همچون: تفنگ سرپر، مختارنامه، یوسف پیامبر، شهرآشوب، شوق پرواز، کلاه پهلوی و معمای شاه را به عهده داشته است. ساخت چند فیلم مستند، کوتاه و تبلیغاتی و همچنین انتشار دو رمان و یک مجموعه داستان از دیگر فعالیت‌های استادی در این عرصه است.

noghte-zire-sefr-poster

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.