یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

«طبیب بلاد» به شبکه مستند می‌آید

مستند«طبیب بلاد»

سینماپرس: مستند «طبیب بلاد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی پور اسد، امشب ۱۱ شهریور ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی پور اسد درباره مستند «طبیب بلاد» گفت: «طبیب بلاد» پرتره‌ای از آیت‌الله سید عبدالله بلادی است که به زندگی این مرجع گران‌قدر و فعالیت‌های سیاسی اجتماعی در زمانه خود پرداخته است. سید عبدالله بلادی یکی از مراجع تشیع است که در زمان جنگ جهانی اول و حمله قوای نظامی انگلستان به همراه رییس‌علی دلواری و دیگر مجاهدان بوشهری به مقابله با تجاوز بیگانگان پرداخته است. وی با توجه به تسلط بر علوم حوزوی و علومی مثل ریاضیات طب نجوم و همچنین زبان های خارجی انگلیسی، عربی، عبری و اردو و مطالعه روزنامه‌های خارجی مانند روزنامه تایمز لندن در کنار روزنامه‌های چاپ داخل تسلط کاملی بر اوضاع و اخبار سیاسی منطقه داشته است و این دانسته‌ها در تصمیم‌گیری‌هایش در هدایت جنبش مردمی و مبارزات ضد استعماری اثرگذار بوده است.

این مستندساز  با اشاره به تولید این مستند افزود: سکانس‌های بازسازی مستند «طبیب بلاد» در شهرک سینمایی غزالی ضبط شد و تصویربرداری  قسمت‌هایی دیگر این مستند هم در استان بوشهر و لوکیشن های تاریخی این استان انجام ‌شده است.

پوراسد گفت: در این مستند به مشهد سفر کردیم تا با دختر و نوه آیت‌الله گفتگو کنیم، گفتگو با مشایخی رییس بنیاد ایران‌شناسی بوشهر و سید ابوالحسن حسینی پژوهشگر نیز بخش‌های دیگر این مستند هستند.

«طبیب بلاد» امشب ۱۱ شهریور ماه ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش و فردا ساعت ۱۳:۳۰ بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.