چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

ادامه مخالفت کارگردان «خانه پدری» با اکران محدود

کیانوش عیاری در آیین نکوداشت‌ نوزدهمین جشن خانه سینما

سینماپرس: کیانوش عیاری کارگردان فیلم سینمایی «خانه پدری» بار دیگر اعلام کرد با اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه» مخالف است.

به گزارش سینماپرس، کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان سینما درباره اظهارنظر چند روز گذشته ابراهیم داروغه زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت اکران فیلم «خانه پدری» که وی گفته بود این فیلم مجوز اکران در گروه «هنروتجربه» را دارد، به یک خبرگزاری گفت: من این فیلم را در گروه «هنروتجربه» اکران نمی‌کنم زیرا معتقدم «خانه پدری» باید فراگیر دیده شود و برایم معنی ندارد که فقط در تهران و برخی شهرستان‌ها آن هم در سالن‌ها و سانس‌های محدود روی پرده برود.

وی با تاکید بر اینکه مردم در همه جای کشور باید امکان برابری برای تماشای فیلم های داشته باشند، بیان کرد: چرا باید مردم دیگر شهرستان‌های فاقد گروه «هنروتجربه» در قرنطینه فرض شوند و امکان تماشای تعدادی از فیلم‌ها را که در این گروه به اکران می‌رسند از دست بدهند.

عیاری با اشاره به مذاکرات پیشین خود با مسئولان سینمایی که آنها خواستار حذف یک صحنه را داشتند، خبر داد: اعلام کرده‌اند اگر صحنه مربوط به قتل در زیرزمین از فیلم حذف شود،‌ می‌توانیم آن را در سرگروه سینمایی اکران کنیم و اگر حذف نشود، محدود به گروه «هنروتجربه» خواهد شد.

کارگردان «خانه پدری» در پاسخ به اینکه اگر برای اکران در سرگروه برای فیلم شرط سنی درنظر گرفته شود، آیا با آن موافقت خواهد کرد یا خیر هم گفت: حتما با این شرط موافقت خواهم کرد چراکه یک روند حرفه‌ای است که در سینمای جهان هم مرسوم است. ضمنا به تبلیغ فیلم هم کمک خواهد کرد.

ابراهیم داروغه‌زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اخیرا در گفتگویی درباره سرانجام اکران فیلم‌های توقیفی درباره فیلم کیانوش عیاری صرفا به این توضیح بسنده کرده بود که «خانه پدری هم اکنون مجوز نمایش در سینماهای هنرو تجربه را دارد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.