چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

نمایش «دلبند» در جشنواره مستند «ایدفا»

مستند «دلبند»

سینماپرس: مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی به عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه جشنواره «ایدفا» به نمایش در می‌آید.

به گزارش سینماپرس، جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام IDFA معتبرترین جشنواره‌ فیلم مستند در جهان است که انتخاب آثار خلاقانه و دارای جذابیت را از اولویت‌های خود برای نمایش فیلم‌ها در نظر دارد.

مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار اما به دلخواه یک مادر هشتاد و دو ساله و تنها به نام فیروزه است که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این فیلم همچنین در بخش مسابقه رسمی (برترین مستندهای جهان) در شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بوده که به دلیل همزمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی، ایدفا انتخاب نهایی گروه شد.

«دلبند» به مدت زمان ۶۳ دقیقه در بخش مسابقه فیلم‌های میان مدت با ۱۱ مستند از کشورهای آمریکا، لهستان، روسیه، نروژ، لهستان، اسپانیا، فرانسه، اروگوئه و صربستان برای دریافت جایزه به رقابت می‌پردازد.

عوامل تولید مستند «دلبند» عبارتند از تصویربردار و کارگردان: یاسر طالبی، تهیه‌کننده: الهه نوبخت، تدوین‌گر: رضا شیروانی، آهنگساز: اکبر رستگار، صدابردار: میثاق مدانلو، صداگذار: حسین ابوالصدق، پژوهشگر: دکتر علی رمضانی‌پاجی، نویسنده سرگذشت: فرزانه فتحی، آواز: راضیه احمدی پرچینکی، مدیر تولید: الهام نوبخت، مترجم انگلیسی: محسن محسنیان، مدیر تدارکات: صفر طالبی دادوکلایی، طراحی پوستر و رنگ‌آمیزی تصاویر: محمد رضایی، نقاشی پوستر: حمیدرضا درواری، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج).

جشنواره ایدفا از ۱۴ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آبان تا ۳ آذر ۱۳۹۷) در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.