جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

کارگردان فیلم مجعول «شوکران»:

امیدوارم موضوع تصویب فیلم‌نامه و «پروانه ساخت» اصلا کنار گذاشته شود/ «پروانه ساخت» چیزی نیست که لازم باشد!

بهروز افخمی

سینماپرس: کارگردان سینما درباره فعالیت بخش خصوصی در چارچوب شعار امسال گفت: فیلم‌سازی ارگانی ممنوع نیست، اما به طور کلی کار فیلم‌سازی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش سینماپرس، بهروز افخمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: اگر دستگاه‌ها می‌خواهند فیلم بسازند، بسازند، فیلم‌سازی ارگانی ممنوع نیست؛ مانند فیلم‌سازی بنیاد فارابی یا سازمان‌های دیگر. اما این که تولید فیلم و بخش خصوصی تحت کنترل و نظارت کامل قرار بگیرد درست نیست.

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان برای فیلم صبح اعدام در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) افزود: شعار امسال، شعار خیلی خوبی است و فکر می‌کنم باید به فیلم‌سازان امکان داد که کار خود را با قبول مسئولیت و خطر که خودشان بپذیرند، انجام دهند.

دولت، فیلم‌سازان را تنبل نکند

افخمی تصریح کرد: امیدوارم موضوع تصویب فیلم‌نامه و پروانه ساخت اصلا کنار گذاشته شود، چون پروانه ساخت چیزی نیست که لازم باشد و دولت، بی‌خودی مسئولیت را از دوش فیلمسازان برمی‌دارد و آنها را تنبل می‌کند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر برای فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (۱۳۹۲) تاکید کرد: باید یاد بدهند که فیلم ساز بخش خصوصی مسئولیت کار را خودش قبول کنند و احتمالا در مقابل شکایت‌هایی که ممکن است از آنها بشود بروند با قوه قضائیه روبه رو شوند. این، شکل استقلال واقعی بخش خصوصی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.