شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

انتظارات سینماگران از مدیریت سینما/۱۲

سجادی حسینی: نیاز به حضور مدیری داریم که سینما را بشناسد/ بزرگترین مشکل امروز سینما بی عدالتی در اکران و بی توجهی به فیلمسازان جوان است

کاوه سجادی حسینی*

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در رابطه با انتظارات سینماگران از مدیریت سینمای کشور گفت: نیاز به حضور مدیری داریم که سینما را بشناسد و دغدغه رشد و اعتلای سینما را داشته باشد؛ ما نیاز به مدیری داریم که حامی سینماگران باشد و همواره برای آن ها به مثابه یک پشتوانه تلقی گردد.

کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بزرگترین مشکل امروز سینما بی عدالتی در اکران و بی توجهی به فیلمسازان جوان است؛ ما نیاز به مدیری در سینما داریم که به تنهایی قدرت آن را داشته باشد که با این گونه معضلات برخورد کند و اگر قدرت این کار را دارد و می تواند برای پویایی سینمای کشور گام بردارد این گام را چگونه برخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما نیاز به مدیری داریم که حواسش به جوانان باشد؛ در کشور ما فیلمسازی برای فیلمسازان اول همیشه ساده است اما این فیلمسازان دوم و سوم هستند که همواره با مشکلات متعدد در حوزه تولید روبرو می شوند؛ ما نیاز به مدیرانی داریم که از این دست فیلمسازان حمایت کند آن هم در شرایط بغرنج اقتصادی کنونی که کسانی که تنها کار سینما را بلد هستند و می توانند از این راه امرار معاش کنند بیکار و خانه نشین شده و راه به جایی ندارند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که شما به قدرت داشتن یا نداشتن رئیس سازمان سینمایی اشاره کردید، آیا معتقد هستید که روسای سازمان سینمایی نقشی در سینما ایفا نمی کنند و این باندها و مافیا هستند که قدرت در دستان شان است اظهار داشت: بنده معتقدم که حضور روسای سازمان سینمایی صرفاً شوآف نیست چرا که تجربه ثابت کرده آن ها هر کاری را که بخواهند می توانند انجام دهند؛ مهم آن است که بخواهند کاری را انجام دهند یا خیر!؛ من معتقدم که مافیا در سینمای ما وجود دارد اما مافیا نمی توانند مداخله جدی در تصمیم گیری ها و نقش آفرینی های شخص رئیس سازمان سینمایی داشته باشند.

سجادی حسینی متذکر شد: مافیای سینما کسانی از خود ما و از درون ما هستند؛ به قول معروف از ماست که بر ماست! مافیا کاری که انجام می دهند این است که همه چیز را در اختیار خود و اطرافیان شان می گیرند و سایرین را بایکوت می کنند؛ بگذارید ساده تر عنوان کنم. بنده شخصاً سال ها است چندین و چند فیلمنامه در حوزه های دفاع مقدس، اجتماعی و... در دست دارم از سوی دیگر فیلمنامه هایی که در دست دارم می توانند مثلاً از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه برای تولید داشته باشند اما با این همه فرصت کار و حضور برایم فراهم نمی شود. یعنی حتی پیش آمده که با تهیه کننده مطرحی برای تولید یک فیلم به قطعیت رسیده ام اما بعد از چند وقت کار را به فرد دیگری سپرده اند و کسانی به گوش من رسانده اند که برخی افراد تا اسم شما را شنیده اند گفته اند فلانی نباید کار کند!

وی در پایان این گفتگو افزود: اصولاً شخص رئیس سازمان سینمایی یا نمی داند چنین اتفاقاتی در سینمای ایران رخ می دهد و یا قدرت مقابله جدی با این افراد را ندارد. در هر صورت امیدوارم تدبیری اندیشه شود تا فرصت و شرایط کار به صورت یکسان و عادلانه برای همه اهالی سینمای کشور فراهم شود نه اینکه سینما همواره تحت اختیار عده ای معدود از افراد باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.