یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

۷۰ عروسک «اُپرای عشق» آماده شدند

اپرای عروسکی

سینماپرس: دستیار کارگردان گروه عروسکی آران گفت: در حال حاضر ۷۰ عروسک «اپرای عشق» آماده شدند و بخشی از دکور و ضبط موسیقی کار باقی مانده است.

به گزارش سینماپرس، علی ابوالخیریان دستیار کارگردان گروه عروسکی آران و مسئول موزه اپرای عروسکی درباره طی شدن روند اجرای اپرای عشق عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ عروسک اپرای عشق آماده شده و مراحل ساختشان به پایان رسیده است. 

وی در ادامه افزود: دکور و موسیقی هم همزمان در حل کار هستند، بخشی از مراحل جزئی ساخت دکور باقی مانده است، موسیقی کار هم مراحل نهایی ضبط خود را میگذراند.

ابوالخیریان با بیان اینکه تمرینات کار را به زودی شرع می‌شوند، گفت: من فکر می‌کنم اواسط آذر کار آماده باشد، دی ماه تمرین داشته باشیم و برای اواخر دی و اوایل بهمن ماه کار را به صحنه ببریم.

ابوالخیریان همچنین یادآور شد: اپرای عشق دارای دو شخصیت اصلی «دختر ترسا» و «شیخ صنعان» است، بقیه شخصیت‌ها فرعی هستند و مثل کارهای دیگر نیست که شخصیت‌های اصلی زیاد داشته باشد و از لحاظ تاریخی شناخته شده باشند، منتها این دو شخصیت ثابت هستند.

وی با اشاره به تفاوت‌های اساسی در پروژه اپرای عشق و دیگر پروژه‌های قبلی توضیح داد: این تفاوت بیشتر در دکور کار خود را نشان می‌دهد، آهنگساز و خواننده پروژه هم که تغییر کرده است.

ابوالخیریان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای هزینه کرد دکور، لباس و مسائل دیگر گفت: برای تأمین هزینه‌ها و ساخت و ساز مواد و متریال خیلی به ما فشار آمد، برای نمونه سیلیکونی که کیلویی ۳۰ هزار تومان می‌خریدیم الان ۱۴۰ هزار تومان می‌خریم و همین بر روند کار خیلی تأثیر گذاشت.

وی درباره حمایت از اجرای این کار گفت: بنیاد رودکی با آقای غریب‌پور (کارگردان کار) قرارداد می‌بندند ولی واقعا آن چیزی که تأمین می‌شود با توجه به هزینه‌ها خیلی ناچیز است، ما حتی در کارگاه خودمان پخت و پز و هزینه می‌کنیم و همین‌ها خیلی شرایط را سخت‌تر می‌کند. بنابراین فکر می‌کنم اگر قرار باشد پروژه دیگری را بعدها کار کنیم اصلا نتوان کار کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید به وضعیت فرهنگی رسیدگی کند و حمایت از اقشار مختلف مردم برای تماشای تئاتر را فراهم کند، گفت: به هرحال مردم هم در شرایط سختی هستند، اگر بخواهند هزینه بیشتری برای تئاتر بکنند، فقط شاید یک قشار خاص باشند که بتوانند تئاتر ببیند.

دستیار غریب‌پور درباره موزه عروسکی و کم رونقی آن گفت: در ارتباط با موزه عروسکی و افتتاح آن آقای غریب پور صحبت‌هایی با تیوال برای فروش بلیت و تبلیغات کرده بود، تیوال هم ابتدا یک کارهایی انجام داد و بازدید بد نبود اما به مرور کمتر شد و به نتیجه نرسیدیم.

ابوالخیریان یادآور شد: در زمینه تولید ما خودمان هم هنوز نتوانستیم کار خاصی بکنیم و تماشاگر جذب کنیم ولی در فکرش هستیم که کارهایی در کنار بازدید موزه انجام دهیم تا تماشاگر جذب کنیم، البته تا به حال هم بازدیدکننده داشتیم اما رضایت بخش نبوده است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.