یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

متراژ نمایشگاه افزایش پیدا کرده است/ بیشتر کارگاه‌ها با همت مصلی جمع‌آوری شده است

نمایشگاه کتاب

سینماپرس: سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران محل گردهمایی دوستداران فرهنگ و گردشگاه ادبی است.

به گزارش سینماپرس، علی رمضانی روز یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - در نشست خبری این رویداد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ارزیابی اقدامات دوره‌های قبلی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: پس از پایان نمایشگاه سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب ارزیابی‌های انجام شد و تحت کمیته‌های ۱۵ گانه نمایشگاه، برای خدمات به مردم برنامه‌ریزی شد.

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه نمایشگاه به وسعت مرزهای ایران برگزار می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران محل گردهمایی دوستداران فرهنگ است و تلاش داریم همه دوستداران فرهنگ بتوانند از این رویداد استفاده کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اعلام اینکه بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی در نمایشگاه کتاب فعال هستند، افزود: مجموعه دستگاه‌ها از جمله شهرداری، سازمان‌های مرتبط با ایمنی، نیروی انتظامی، شرکت پست، مجموعه مصلی، بانک ملی ایران و دیگر دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند تا مصلی بتواند خدمات بهتری ارائه دهد.

هیچ سازه موقتی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب وجود ندارد

رمضانی با تاکید بر اینکه هیچ سازه موقتی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب وجود ندارد، گفت: متراژ نمایشگاه افزایش پیدا کرده است. بیشتر کارگاه‌ها با همت مصلی جمع‌آوری شده است.

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره همکاری مترو با برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب توضیح داد: مسئولان مترو اعلام کردند فاصله بین قطارها را برای دسترسی ساده‌تر مردم، کمتر می‌کنند. همچنین دو ورودی برای افراد و یک ورودی برای خودرو به ورودی‌های نمایشگاه کتاب افزوده شده است. به این ترتیب از همه جهت‌های جغرافیایی امکان ورود به نمایشگاه داریم.

او با اعلام اینکه نمایشگاه کتاب را می‌توان به عنوان گردشگاه ادبی درنظر گرفت، ادامه داد: میزان یارانه اختصاصی برای دانشجویان از ۶۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان و برای اساتید به ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، بخشی از این یارانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

حضور ۳۰ خبرنگار از رسانه‌های خارجی در نمایشگاه کتاب

رمضانی با اشاره به اینکه خبرنگاران از حوزه‌هایی غیر از فرهنگ هم در این دوره نمایشگاه کتاب ثبت نام کردند، گفت: حدود ۶۱۰ خبرنگار برای این دوره ثبت‌نام کردند، ۲۷۵ نفر کارت شناسایی ثابت می‌گیرند، در این دوره ۸۴ نفر از شهروند خبرنگاران به تولید محتوا می‌پردازند، همچنین ۳۰ خبرنگار از رسانه‌های خارجی هم سازمان‌دهی شدند تا رخدادهای این دوره از نمایشگاه را منعکس کنند.

مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: مرکز پاسخگویی نمایشگاه مثل گذشته به مردم درباره نمایشگاه فیزیکی و مجازی پاسخگو است. همچنین ۱۲۰ نفر برای راهنمایی و توزیع نقشه در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

ناشران دیجیتال در سالن مجزا قرار دارند

رمضانی با تاکید بر اینکه هنوز تعداد ناشران قطعی نشده است، اعلام کرد: مجموع ناشران در دو بخش حضوری و مجازی نهایی نشده و امکان افزایش آن ممکن است، تا به امروز ۲هزار و ۶۱۹ ناشر ثبت نام کردند. ۲۵۰ ناشر هم در مراحل مختلف هستند که به بخش مجازی اضافه خواهند شد.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب، ناشران دیجیتال در سالن مجزا در رواق دوم شرقی قرار دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.