جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

پخش «خشت های طلا» از شبکه مستند

مستند «خشتهای طلا»

سینماپرس: شبکه مستند سیما، امشب مستند «خشت های طلا» که روایتی از زندگی سیدصادق حجازی از پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی در همدان است را روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، مهدی محمودی تهیه کننده و کارگردان «خشتهای طلا» در این باره گفت: این مستند روایتی از زندگی مردی است که تمام عمر پر برکت خود را وقف تعلیم و تربیت و آموزش کودکان کرده است. وی سال ۱۳۰۰ متولد شد و از سال ۱۳۲۲ پس از اتمام تحصیل و با مدرک فوق دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به عنوان معلم و پس از آن در کسوت مدیر مدرسه در مدرسه ای مشغول  به خدمت شد و دانش آموزانی تربیت کرد که امروز بسیاری از آنها از مسئولان رده بالا و اساتید حاذق کشور هستند.

این تهیه کننده تصریح کرد: سیدصادق حجازی چهره‌ای اثرگذار در همدان است و در تاریخ زندگی ارزشمندش فعالیت های بسیاری انجام داده است. او از جمله مبارزان همدان علیه رژیم پهلوی بود که با ورود آیت‌الله مدنی به همدان در سال ۱۳۴۱، همواره و در همه جا و تمام صحنه‌های مبارزه در کنار وی بود و در واقع نقش میزبانی او را بر عهده داشت. در اسناد ساواک گزارش‌های متعددی وجود دارد که از مبارزات‌ وی علیه رژیم پهلوی و رابطه‌ تنگاتنگ او با آیت‌الله مدنی حکایت می کند.

محمودی در پایان یادآور شد: او در زمینه تربیت به همان اندازه که دقت را پیشه خود ساخته بود در موضوع تعلیم هم حساسیت و توجه بسیاری داشت چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی درسال ۱۳۸۷ در نکوداشت این معلم خستگی‌ناپذیر پیامی صادر کرده بودند که در بخشی از آن پیام آمده بود: «اینجانب ایشان را از ده‌ها سال پیش همواره به وی‍‍ژگی‌های ممتاز شناخته و قدردان وجود با برکت ایشان بوده‌ام و می‌باشم. خداوند این مرد مومن با اخلاص را محفوظ دارد و جوانان آموزش و پرورش را توفیق ثبات قدم و اخلاص عنایت فرمایند.»

این مستند امشب 5 بهمن ماه ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش و فردا ساعت ۱۳ بازپخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.