جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

رقابت پرهیجان برنامه سازان در جشنواره جام جم

مجتبی پوربخش

سینماپرس: تهیه کننده برنامه «فوتبال یک» گفت: حضور در جشنواره تلویزیونی جام جم و رقابت با برنامه‌های مختلف برای برنامه سازان جذاب است.

به گزارش سینماپرس، مجتبی پوربخش تهیه کننده برنامه «فوتبال یک» در خصوص اهمیت جشنواره تلویزیونی جام جم بیان کرد: طرح جشنواره‌ای مانند جام جم از سوی صدا و سیما و افرادی که سال‌ها در بخش پژوهش فعالیت داشتند برای برنامه سازان بسیار ارزشمند است چرا که عناصری که در تولید یک برنامه پر محتوا مد نظر سازمان است در این جشنواره لحاظ می‌شود و برای عوامل هر برنامه جذاب است که در یک رقابت پر هیجان با سایر برنامه‌ها مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرند.

وی درباره ویژگی‌های موثر در ماندگاری یک برنامه عنوان کرد: جذب مخاطب بسیار سخت است و اگر برنامه سازی بخواهد برنامه را تولید کند که برای مخاطب ماندگار باشد کار سختی در پیش دارد، اما مهمترین ویژگی که برای جذب مخاطب و ماندگاری برنامه موثر است عشق و علاقه‌ای است که یک برنامه ساز در کنار سایر عوامل برای تولید کار خود دارد و این علاقه باعث ترغیب بیننده می‌شود و به ماندگاری و پرمخاطب شدن یک برنامه کمک می‌کند و در نهایت رضایت مردم را در برگیرد.
پوربخش در مورد سختی تولید برنامه فوتبال یک اظهار داشت: برنامه ما روزهای جمعه پخش می‌شود و به صورت انحصاری به لیگ دسته یک و فوتبال پایه می‌پردازد. گستردگی این حوزه و بدست آوردن تصاویر بازی‌های لیگ کار دشوار است چرا که ما باید برای تهیه تصاویر بازی‌ها به شهرهای مختلف سفر کنیم و در نهایت روی محتوای بدست آمده آیتم سازی کنیم و برای تولید یک قسمت از برنامه باید کل هفته را زمان بگذاریم تا برنامه‌ای با محتوای مناسب تولید کنیم.
وی درباره اینکه مهمترین فاکتوری که به افزایش کیفیت جشنواره کمک می‌کند، گفت: یکی از موثرترین عوامل در افزایش کیفیت جشنواره تولید بیشتر برنامه‌ای با همین مضموم در سیما است و دعوت عوامل برنامه‌هایی که در این جشنواره حضور دارند تا مردم بهتر با برنامه‌ها و نحوه تولید آن آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.