طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «خواب های دنباله دار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ثبت صنوف ذیل وزارت کار هیچ ارتباطی با سینما ندارد پس هیچ فرقی نمی کند که آقایان صنوف را مجبور به ثبت ذیل وزارت راه و ترابری کنند چون مدت ها است هرطور دلشان خواسته سینماگران را می چرخانند و به اعتراضات وقعی نمی گذارند.
وی سپس با اشاره به دوران بسته شدن خانه سینما اظهار داشت: آن دوران برای همه اهالی سینما دوران غم انگیزی بود اما حداقل قرار بود صنوف ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی شوند که ربطی به فرهنگ و هنر داشت اما امروز متأسفانه معلوم نیست این اوضاع آشفته به چه دلیل و از کجا نشأت گرفته است.
این سینماگر با تأکید بر اینکه خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی باید حمایتی ویژه از اصناف زیرمجموعه اش داشته باشد و حداقل نیازهای معیشتی و مادی و بیمه ای آن ها را تأمین کند اظهار داشت: بهتر است آقایان به جای برنامه ریزی های عجیب برای ثبت در وزارت کار ترتیبی اتخاذ کنند تا مشکلات صنفی برطرف گردد و سینماگران درمانده و محتاج نباشند.
فرح مرزی در همین راستا ادامه داد: بر اساس شنیده های بنده گویا وزارت ارشاد آفری گذاشته برای کسانی که بیمه نبودند تا بتوانند کار بیمه ای شان را به سرانجام برسانند اما صحت و سقم این قضیه همچنان برای من روشن نیست؛ من امیدوارم آقایان این حداقل ها را به سرانجام برسانند چرا که ساماندهی وضعیت زندگی اهالی سینما در این اوضاع گرانی و تورم که هزینه های زندگی به شدت وحشتناک شده بسیار مهم است.
طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» در پایان افزود: همیشه فکر می کنم به وای به حال سینماگرانی که بیمه نیستند، بیکارند و قرار است هزینه های درمانی شان را از جیب شان بدهند، چه اتفاقی برای آن ها می افتد و چه کسی فریادرس آن ها است؟
ارسال نظر