جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

اگر مهران رجبی بگذارد، ما هم سریال بازی می‌کنیم!

احساس می‌کنم تازه به سن جوانی رسیده‌ام/ دلتنگ روزهایی هستم که خبری از فریب و نیرنگ نبود

امیرغفارمنش

سینماپرس: امیر غفارمنش بازیگر سینما و تلویزیون، از حال و هوای عید نوروز و سریال‌های خاطره انگیزش گفت.

به گزارش سینماپرس، امیر غفارمنش بازیگر سینما و تلویزیون، فعالیت هنری خود را با بازی در صحنه تئاتر آغاز کرد. پس از آن توسط آقایان محمد رحمانیان و حسن فتحی به تلویزیون راه یافت و در سریال های مختلف تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. او حضور در سینما را با فیلم «خانه‌ای روی آب»   تجربه کرد. وی که در سریال های نوروزی بسیاری از جمله بیمار استاندارد (سعید آقاخانی)، عید امسال (سعید آقاخانی)، روزگار خوش حبیب آقا (مهدی مظلومی) به ایفای نقش پرداخته است، در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سریال های خاطره انگیز نوروزی که در آن ها حضور داشته است و همچنین حال و هوای نوروز حرف های جالبی را مطرح کرد.

آقای غفارمنش؛ ابتدا درباره سریال های امسال بفرمایید و اینکه چرا عید امسال سریالی در تلویزیون ندارید؟

اتفاقاً من امسال خیلی پر کار هستم. سریال «شش قهرمان و نصفی» را کار کردم که همراه اکبر عبدی در شمال تصویربرداری آن انجام شد. سریال «محکومین ۲ » را هم مشغول کار هستیم که آن هم برای ایام دیگری از سال تدارک دیده شده است. یک کار هم با علی مشهدی انجام داده ام که فکر می کنم، برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. زمان پخش سریال ها به ما گفته نمیشود و ما نمی دانیم کارها چه زمانی به روی آنتن می روند.

شما یکی از پرکارترین بازیگران سریال های نوروزی به شمار می روید. انتخاب خودتان بوده یا اتفاقی اینگونه شده است؟

البته مهران رجبی اگر بگذارد، ما سریال بازی کنیم (با خنده). لطف خدا و دوستانی بوده که با هم همکاری های مشترکی داشته ایم و به من اعتماد کردند تا در کنار آن ها حضور داشته باشم. سعید آقاخانی از دوستان نزدیک و قدیمی من که بخشی از کارهای من با او بوده است، به دلیل رفاقتی که بین ما وجود دارد همیشه به من محبت داشته و در سریال ها از من دعوت کرده است. خیلی از خاطرات سریال های نوروزی من با او رقم خورده است که اتفاقاً مجموعه های پر مخاطبی هم از کار درآمدند.

بین سریال های نوروزی بسیاری که در کارنامه دارید، کدام مجموعه‌ها برای شما در ذهنتان ماندگار شده است؟

واقعاً کار کردن با سعید آقاخانی همیشه برای من خیلی دوست داشتنی بوده است. فکر می‌کنم اگر از مردم هم درباره کارهای من بپرسید، سریال روزگار خوش حبیب آقا را به یاد خواهند آورد. در این سریال ما بسیار رها و آزاد کار کردیم و خیلی از صحنه ها را همراه سعید آقاخانی با مشورت همدیگر همان جا سر صحنه می نوشتیم. این همدلی در این سریال باعث شده بود که مردم هم ارتباط بسیار خوبی را با این مجموعه برقرار کنند. نقشی هم که من در این سریال بازی کردم، برای خودم خیلی دلچسب بود و به همین خاطر این سریال نوروزی را همیشه در خاطر دارم.

عید امسال به دلیل اعیادی که در آن قرار دارد، متفاوت تر از سال های گذشته شده است. به نظر شما این نیاز به سریال های طنز مناسبتی را بیشتر نمی کند؟

فکر می کنم سخت ترین کار جهان خنداندن مردم است. امسال با توجه به مشکلاتی که همه مردم با آن دست به گریبان هستند، لزوم ایجاد فضای نشاط آور و مفرح بیشتر از همیشه حس می شود. بسیاری از کشورهای دنیا برنامه های تفریحی ویژه ایام عید را برگزار می کنند که رنگ و لعاب شهرها را عوض می کند. در عید کریسمس شهرداری های کشورهای اروپایی بسیاری از هنرمندان را به سطح شهر می آورند و به صورت رایگان برای مردم برنامه اجرا می کنند. واقعاً چه ایرادی دارد مثلا که میدان آزادی در ایام نوروز هر شب برنامه های متنوع شادی را برای مردم داشته باشد و مردم به صورت رایگان بتوانند از آن بهره مند شوند؟ باید برای بالا رفتن روحیه همگانی و شهری برنامه هایی را تدارک دید که مردم احساس متفاوتی را در عیدهای مختلف تجربه کنند.

با توجه به اینکه سال آینده چند سریال را برای پخش خواهید داشت، در این سن و سال احساس خستگی نمی کنید؟

من الان در ۵۱ سالگی به سر می برم و دیگر به قول دوستانم دندان سفید شده ام (با خنده) اما واقعاً خودم احساس می کنم تازه به سن جوانی رسیده ام و انگیزه کارهای جدید را هر روز در خودم احساس می کنم. هر مجموعه ای که برای کار در آن شرکت می کنم، مثل روزهای اول برایم تازگی دارد و مثل همان مجموعه روزهای خوش پر از انگیزه هستم. من در مجموعه روزگار خوش که به نظرم در دهه هفتاد یکی از ماندگارترین آثار تلویزیون به حساب می آید، یک شور ناگفتنی را در وجودم داشتم که هنوز هم که هنوز است آن را سر هر کاری با خودم همراه دارم.

آقای غفارمنش متفاوت ترین عیدی که برای شما رقم خورده است و آن را به خاطر دارید، مربوط به چه سالی می شود؟

من شعری درباره سال های کودکی خودم گفتم که معلوم می‌کند کدام سال ها عید نوروز متفاوتی برای من بوده است. کودکی ما همه چیز حال و هوای متفاوتی داشت و عید نوروز نماد عشق و علاقه به حساب می آمد. من با این سن و سال همچنان سال هاست، دلتنگ آن روزهای ساده و صمیمی هستم که خبری از دروغ، فریب و نیرنگ نبود و انگار آدم ها با این مسائل غریبه بودند. عیدی نوروز اصلاً یک لذت دیگری داشت و انگار عید با عیدی هایش عید می‌شد. عیدی های بزرگترها همان مقدار کم هم برای ما یک دنیا به حساب می آمد و یک سال را به انتظار عیدی گرفتن پشت سر می گذاشتیم.

صحبت پایانی در این ایام نوروزی؟

واقعاً امیدوارم مردم هیچ روزی را با نگرانی و دلهره سپری نکنند و هر سال نسبت به سال قبل با مهر بیشتری در کنار هم به زندگی بپردازند. اگر مشکلات به سراغشان می آید، مرعوب آن نباشند و خود را به دست روزگار بسپارند. ما خیلی از کارهایمان توسط عده ای مورد موافقت قرار نمی‌گیرد ولی واقعاً شادی تک تک مردم ایران از آرزوهای همه دوستان و همکاران من است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.