یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

دنیای تئاتر

وقتی پای کمپانی‌های ایرانی تئاتر به استرالیا باز می شود

کمپانی‌ تئاتر

سینماپرس: فریدون محرابی و بهنام فهیم‌نیا کمپانی فرهنگی هنری «شودا» را در استرالیا افتتاح کردند.

به گزارش سینماپرس، در سال‌های اخیر برخی هنرمندان ایرانی اقدام به تأسیس کمپانی‌های تئاتری در برخی کشورهای شاخص در حوزه پذیرش مهاجر ایرانی کرده‌اند. پیشتر محمد قدس و صحرا فتحی به شکل رسمی اعلام کرده‌اند که در کانادا کمپانی‌ تئاتر تأسیس کرده‌اند و پیشتر نیز نمایش پرحاشیه «شبکاری» را در چند شهر کانادا روی صحنه برده‌اند. محمد قدس نیز در یک سال گذشته چند نمایش از جمله نمایش «زبان اصلی» را به چند کشور اروپایی برده است. اساساً معیار انتخاب کشورها حضور کلونی ایرانی در کشور مقصد بوده است.

در اتفاقی تازه  فریدون محرابی که چندی است در تئاتر کم‌کار شده بود به همراه بهنام فهیم‌نیا کمپانی شودا را در استرالیا راه اندازی کرده است. به گفته روابط عمومی این کمپانی «این کمپانی به منظور فعالیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری به همت فریدون محرابی مدرس، بازیگر وکارگردان تئاتر و رادیو و بهنام فهیم نیا بازیگر، تهیه‌کننده، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه سیدنی در استرالیا» گشایش یافته است.

این منبع همچنین عنوان کرده است خانه هنرهای نمایشی «شودا» با هدف ارتقا و ارتباط فرهنگی میان کشورها به ویژه ایران و استرالیا، در جهت تولید و ارائه آثار هنری شامل تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبیات و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تاثیر گذاری هوشمندانه و انتقال مفاهیم متناسب با نیاز انسان و شرایط جوامع گام برمی‌دارد.

هر چند اعلام نشده است این کمپانی قرار است در استرالیا چه خدمات هنری ارائه دهد یا در برنامه خود پخش، اکران یا اجرای کدام آثار هنری را دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.