یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

انتظارات سینماگران از رئیس سازمان سینمایی/۱۰

هاشمی: شأن ایرانی در سینمای امروز وجود ندارد/ معمای حل نشدنی امروز سینمای کشور؛ مسأله اکران!

سیدجواد هاشمی در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران مدتی است به سمت عقب افتادن از شأنیت ایرانی پیش می رود، شأن ایرانی در سینمای امروز کشور وجود ندارد و ذائقه مردم به شدت دچار تنزل شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده بارها عرض کرده ام ما در سینمای مان ابتذال کامل نداریم چرا که مانند غرب هر صحنه ای را در فیلم های مان نشان نمی دهیم اما سینمای امروز کشور سینمایی نیمه مبتذل است، سینمایی که در آن اندیشه و خرد و تفکر وجود ندارد و در عوض سرشار از لودگی و بی فرهنگی است!

وی ادامه داد: امروزه خواسته اکثریت اهالی فرهیخته سینمای کشور، مردم و هنردوستان وجود سینمایی سالم و پاک در کشور است و انتظار ما از آقای انتظامی این است که در این برهه حساس توجه ویژه تری به این سینما نشان دهند؛ ما باید بدانیم و آگاه باشیم که اگر در این زمان به سینمای اندیشه ورز توجه نکنیم مسلماً سینما بیش از گذشته از مردم عقب می افتد و هنرهفتم به ورطه انحطاط و نابودی کشیده می شود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه معمای حل نشدنی امروز سینمای کشور مسأله اکران است اظهار داشت: نمایش فیلم امروزه دغدغه اصلی اهالی سینما شده و این در حالی است که اگر یک برنامه ریزی دقیق و جامع وجود داشته باشد ما نباید شاهد وجود این نوع دغدغه مندی ها در میان اهالی سینما باشیم. سینماگران امروزه به جای آنکه به فکر پر و پیمان کردن فیلمنامه های شان باشند و یا اینکه سعی بر جذب پول داشته باشند و چاره ای کنند برای اینکه آثار با کیفیت تولید نمایند، دغدغه شان به سمت چگونگی اکران فیلم شان رفته و این اتفاق بسیار بد است.

هاشمی خاطرنشان کرد: امید به بهبودی اوضاع همیشه در میان سینماگران وجود دارد اما اینکه آقای انتظامی بتواند شرایط را تغییر دهد مسأله ای است که گذشت زمان آن را مشخص می کند. یک مدیر اصولاً می تواند اثرگذار باشد و شرایط را به گونه ای فراهم کند که سینما به سمت پاک تر شدن و توفیقات بیشتر برود.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: سینما وظایف بی شماری دارد اما متأسفانه مدت ها است از وظایف خود به شدت دور مانده و ما دچار نوعی خودباختگی و انفعال در سینمای کشور شده ایم و امیدوارم با تدبیر و درایت مدیرانی دغدغه مند شاهد برون رفت از این اوضاع بحرانی در سینمای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.