دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

روز یکشنبه ۲۶ خرداد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر کرواسی دیدار کرد

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر کرواسی

سینماپرس: وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و سفیر کرواسی در تهران بر توسعه دیپلماسی فرهنگی و تعاملات فرهنگی و هنری و همچنین همکاری‌های دوجانبه در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش سینماپرس، «سید عباس صالحی» روز یکشنبه در دیدار با «دراگا اشتامبوگ» با تاکید بر تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های فرهنگی و هنری، گفت: این دیدار می‌تواند بر روابط دو جانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور کمک کند.
وی افزود: اراده خوبی از سوی رهبران دو کشور بر تقویت و گسترش روابط وجود دارد و سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران و همچنین سفرهای مسئولان دو کشور به ایران و کرواسی نشان از توجه بر تقویت روابط میان آن‌ها است.

صالحی خطاب به سفیر کرواسی ابراز امیدواری کرد که در دوره مأموریت وی در ایران روابط دو کشور بیش از پیش تحکیم یابد.
به گفته وی در حوزه شعر نیز می‌توان اقدامات مناسبی به عمل آورده و از این طریق نیز روابط دو کشور را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تمدید موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور افزود: تمدید این موافقتنامه برنامه‌های آینده دو کشور در حوزه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری را روشن می‌کند و ما آمادگی این کار را داریم.
وی با اشاره به همکاری‌های علمی میان دو کشور نیز گفت: موضوعات علمی باید از زاویه زبان شناسی و باستان شناسی دنبال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه ترجمه کتاب‌های کشور کرواسی و همچنین برگزاری نشست‌های علمی در این زمینه همکاری‌های لازم را می‌تواند داشته باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر گفتگوهای بیش از گذشته میان دو کشور تاکید کرد.

کلمات شعر از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قوی‌تر است

در این دیدار سفیر جمهوری کرواسی در تهران نیز گفت: وقتی می‌خواستم به عنوان سفیر به کشور ایران مراجعه کنم به من گفتند به کشور تحریم‌های آمریکا می‌روی و من گفتم که به کشور شعر سفر می‌کنم، زیرا معتقدم کلمات شعر از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قوی تراست.

«دراگا اشتامبوگ» افزود: با هدف تقویت روابط میان دو کشور ایران و کرواسی در این دیدار حضور یافته‌ام.

سفیر کرواسی در تهران ادامه داد: از اول ماه ژانویه سال ٢٠٢٠ ریاست اتحادیه اروپا بر عهده کرواسی خواهد بود و برای این بازه زمانی برنامه‌های فرهنگی و هنری را پیش بینی خواهیم کرد و می‌خواهیم نظرات فرهنگی و هنری ایران را نیز در این زمینه بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری دو کشور تاکید کرد و گفت: در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری کرواسی آمادگی حضور گروه‌های فرهنگی و هنری ایران را داریم.

سفیر کرواسی همچنین بر ترجمه کتاب‌های ایران و کرواسی به زبان‌های دو کشور و گسترش روابط دانشگاهی و علمی تاکید کرد.
در این دیدار محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس خامه یار معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.