سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

روز یکشنبه ۳۰ تیرماه؛

گرامیداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز در دومین سالگرد درگذشت

حبیب الله کاسه ساز

سینماپرس: مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» تهیه‌کننده و مدیر خوشنام حوزه سینما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، دومین سالگرد درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» روز یکشنبه ۳۰ تیرماه در حسینیه جوادالائمه(ع) گرامی داشته شد. در این مراسم که به همت محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما برگزار شد، برخی هنرمندان حضور داشتند.

مراسم یادشده در حالی برگزار شد که نسبت به تجلیل از این هنرمند فقید در عرصه سینما از سوی ارگان‌ها و نهادهای انقلابی غفلت صورت گرفت، نهادهایی که بعضاً خود زنده‌یاد کاسه‌ساز بنیانگذار آن‌ها بوده اما به همین زودی از سوی آن‌ها به فراموشی سپرده شده است.

ارزش هنرمندان متعهد و شاخص انقلاب و دفاع مقدس که در عرصه مدیریت سینمای کشور هم زحمات بسیاری متقبل شده‌اند، باید بیش از پیش دانسته شود و مسیر آن‌ها ادامه‌دار باشد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در ۵۵ سالگی و پس از ۴ سال مبارزه با بیماری سرطان، جان به جان آفرین تسلیم کرد. او از پایه‌گذاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود.

تهیه‌کنندگی فیلم‌های اخراجی‌های ۱و ۲، کارناوال مرگ، پروانه‌ای در مه، مزرعه پدری و زندانی ۷۰۷ و مدیریت تولید چندین فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا از دیگر فعالیت‌های مرحوم کاسه‌ساز است.

کاسه‌ساز همچنین سوابق اجرایی مختلفی مانند مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت مدیره‌ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان، عضویت در هیات مدیره‌ شهرک سینمایی دفاع مقدس و... را تحربه کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.