یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

از سوی انجمن سینمای جوانان ایران صورت گرفت؛

انتشارجزییات فراخوان «همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران»

همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: فراخوان دومین «همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، دومین «همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» ۱۲ اسفندماه سال جاری از سوی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می شود که در متن فراخوان این همایش درباره اهداف و برنامه های آن آمده است:

«همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» در گام نخست خود تلاش نمود تا با رویکردی عمومی و محورهای موضوعی فراگیر در عرصه فیلم کوتاه، گستره وسیعی از آنچه در تکنیک و هنر روز این جریان می‌گذرد را از نظر گذرانده و فرصتی فراهم آورد تا پژوهشگران داخلی و خارجی، یافته‌های نظری خود را به گوش دیگر علاقه‌مندان برسانند. این رویداد اما در گام دوم خود با نگاهی نسبتا تخصصی‌ تر تلاش دارد تا بسته به نیاز روز جامعه و در حد توان خود در رابطه با وجوهی خاص از این منشور به نتایجی مستند و قابل ارایه در عرصه ملی دست یابد.

برقراری بستری مناسب برای تبادلات علمی- پژوهشی میان دانشجویان، اساتید و متخصصین حوزه فیلم کوتاه یکی دیگر از اهداف «دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه» است. آرمانی که با اندیشه حمایتی از جوانان و پژوهشگران نام ناآشنای این جریان شکل گرفته است تا فرصتی برابر ایجاد کند برای همه آن‌ ها که اندیشه‌ های بکر و نگاهی تازه به هستی هنر دارند و نیز آنان که جویای نقد، بررسی و به چالش کشیدن ایده‌ های نوین هستند، تا از این مسیر فرصتی فراهم آورده شود در تبدیل پتانسیل‌های بالقوه به نیروهای بالفعل.

محور اصلی همایش: روایت در فیلم کوتاه

روایت‌ شناسی یکی از زمینه‌ های مطالعاتی فعال در حوزه‌ های علوم انسانی و هنر است. امروزه ابعاد این حوزه مطالعاتی تا آنجا گسترده شده که مواجهه نخستین با هر متنی بدون درنظر گرفتن شیوه‌ های بروز روایت و تحلیل اولیه آن از منظر روایت‌ شناسی امکان‌ ناپذیر است. این نکته سبب شده تحولات این شاخه از مطالعات بسیار سریع و رو به رشد باشد. سینما و فیلم کوتاه نیز از این امر جدا نیست. روایت‌های سینمایی با توجه به تحولات شناختی ذهن انسان و تغییر ابزار سینما در زبان و بیان همواره مورد مطالعه مناسبی برای روایت‌ شناسان به شمار آمده است. از سوی دیگر، همین زمینه مطالعاتی، دریچه و پیوند سینما با سایر زمینه‌ های مطالعاتی در علوم انسانی و تجربی را نیز استحکام بیشتری بخشیده است. از همین رو برای کشف پتانسیل‌های موجود در جریان فیلم کوتاه ایران و جهان تصمیم بر این شد تا دومین دوره «همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران» به این مهم اختصاص یابد. پژوهشگران می‌توانند ذیل عناوین مطرح شده در این حوزه مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ساختارشناسی روایت در فیلم کوتاه

روایت‌ شناسی نئوفرمالیستی در فیلم کوتاه

اقتباس در فیلم کوتاه

روایت‌ شناسی پساساختگرا و فیلم کوتاه

پژوهش برای فیلم کوتاه

روایت‌ شناسی در فیلم کوتاه تجربی

دومین همایش ملی مطالعات فیلم کوتاه تهران در بخش‌های ذیل پذیرش مقاله خواهد داشت:

مقالات پژوهشی که حاصل پژوهش نویسنده یا نویسندگان بوده و مطابق با شیوه نامه اعلام شده از سوی دبیرخانه همایش به نگارش درآمده باشد. این مقالات می‌تواند مستخرج از پایان‌ نامه‌ ها همراه با درج نام استاد راهنما به عنوان نویسنده دوم باشد.

مقالات ترویجی

جستارهای آزاد

ترجمه (مترجم باید در این بخش اصل مقاله را نیز ضمیمه ترجمه خود نماید)

توجه: هیچیک از این مقالات نباید پیش از این در نشریه ای منتشر شده و یا در کنفرانسی ارایه شده باشد.

داوری و جوایز:

کلیه مقالات پژوهشی دریافت شده توسط کمیته علمی همایش، بررسی و داوری می‌ گردند و از میان آن‌ ها تعدادی جهت ارایه در صحن همایش انتخاب می‌گردند. همچنین به سه مقاله منتخب، جوایزی تعلق خواهد گرفت:

نفر اول هفت میلیون تومان، نفر دوم  پنج میلیون تومان و  نفر سوم سه میلیون تومان.

از شکل های دیگر مقالات ارسالی تعدادی، بنابه نظر هیات داوران در کتاب همایش به چاپ رسیده و در سایت انجمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاه‌ شمار همایش:

اعلام فراخوان: بیستم و هفتم مرداد ۹۸

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: اول آبان ماه ۹۸

اعلام چکیده مقالات پذیرش شده: نوزدهم آبان ماه

آخرین مهلت ارسال مقالات کامل: پانزدهم دی ماه ۹۸

اعلام مقالات پذیرش شده برای ارایه: بیست و ششم بهمن ماه ۹۸

زمان برگزاری همایش: دوازدهم اسفندماه ۹۸

نکات کلیدی:

ثبت‌نام در همایش از طریق مراحل زیر صورت می‌گیرد:

-۱ مراجعه به سایت www.iycs.ir ، ۲– تکمیل فرم تقاضای شرکت در همایش، ۳- دریافت کد رهگیری مربوط  و ۴– آپلود چکیده و یا مقاله کامل (توجه: هر اثر باید به صورت جداگانه در سایت ثبت شود.)

کلیه مسئولیت‌ های حقوقی مرتبط با مقاله ارایه شده در همایش بر عهده نویسنده است.

اطلاعات بیشتر فرم و تماس با دبیرخانه همایش:

سایت: http://www.iycs.ir

تلفن: ۸۶۰۸۷۶۰۳- ۸۶۰۸۴۸۵۱

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.