یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

دنیای فیلم

پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان در رده سنی بزرگسال + عکس

«ددپول ۲»

سینماپرس: پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ در رده سنی بزرگسال را که چندی پیش «جوکر» در صدر آن‌ها قرار گرفت، بشناسید.

به گزارش سینماپرس، از زمان ظهور فیلم‌های رده سنی بزرگسال در سال ۱۹۸۰، کمتر کسی فکر می‌کرد که به دلیل مخاطب محدود این نوع فیلم‌ها در گیشه موفق ظاهر شوند. فیلم‌هایی که در این رده سنی ساخته می‌شوند، بر خلاف فیلم‌های دیگر که معمولاً برای دسته PG-۱۳ (نامناسب برای کودکان زیر ۱۳ سال) هستند، از سوی هالیوود کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند و بودجه کمتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

فیلم سینمایی «ددپول» یکی از این فیلم هاست که از سال ۲۰۱۶ در صدر این لیست قرار گرفت و در سال ۲۰۱۸ نیز قسمت دوم این فیلم سینمایی جایگزین قسمت نخست شد. موفقیت «ددپول ۱» شگفتی ساز شد و ۷۸۰ میلیون دلار فروش داشت. در حالی که تنها ۵۸ میلیون دلار بودجه به آن اختصاص داده شده بود. فیلم سینمایی «جوکر» هم در حدود ۶۰ میلیون دلار بودجه داشت و تا کنون به فروش ۹۰۰ میلیون دلاری رسیده است.

در ادامه ۵ فیلم پرفروش تاریخ که برای رده سنی R یا بزرگسال ساخته شده اند را معرفی می‌کنیم. در رتبه بعدی پرفروش‌ها فیلم‌های سینمایی «لوگان»، «مصائب مسیح» «پنجاه طیف خاکستری» و «تد» قرار دارند.

«جوکر/ Joker»
فروش جهانی:۹۰۰ میلیون دلار

فیلمی در ژانر هیجان انگیز روان شناسانه به کارگردانی تاد فیلیپس است که امسال فراتر از انتظار ظاهر شد و حالا به فیلم‌های میلیاردی سینما نزدیک شده و حتی سودآوری آن با فیلم «انتقام جویان:جنگ ابدیت» مقایسه می‌شود. گفته شده کمپانی برادران وارنر که از سودآوری فیلم اطمینان نداشته بودجه کمی را به آن اختصاص داده است.

پرفروش ترن فیلم‌ها در رده سنی بزرگسال+تصاویر

این فیلم داستان یک کمدین به نام آرتور فلک را روایت می‌کند که پس از شکست خوردن در زندگی خود به یک شخصیت تبهکار تبدیل شده و به خاطر حرفه ای که دارد، لقب جوکر(دلقک) را برای خود انتخاب می‌کند. این فیلم به دلیل صحنه‌های خشونت آمیز فراوان مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت.

«ددپول ۲/Deadpool ۲»
فروش جهانی:۷۸۵ میلیون دلار

این فیلم توسط دیوید لینچ کارگردانی شده و دنباله قسمت نخست این فیلم است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. ددپول بر خلاف دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی مارول از مضامین طنز نیز بهره برده که شاید نقطه قوت این فیلم نیز محسوب شود. بودجه این فیلم در مقایسه با قسمت قبلی تقریباً دو برابر شد، اما افزایش فروش چشمگیری را تجربه نکرد.

پرفروش ترن فیلم‌ها در رده سنی بزرگسال+تصاویر

ددپول ۲» ادامه داستان شخصیت وِید ویلسون است که بعد از رسیدن به قدرت‌های ویژه ابرقهرمانی هیچگاه نمی‌میرد. او در این قسمت با شخصیتی جدید آشنا می‌شود که توانایی سفر در زمان را نیز دارد. او از این توانایی استفاده می کند تا به گذشته باز گردد و اشتباهات خود را جبران کند.

«ددپول/Deadpool»
فروش جهانی:۷۸۵ میلیون دلار

موفقیت اصلی مارول با شخصیت ددپول در این فیلم به کارگردانی تیم میلر رقم خورد و با وجود بودجه اندکی که به آن اختصاص داده شده بود، فروش خوبی را تجربه کرد و تمام پیش بینی‌ها را به هم ریخت. آن هم در ماه فوریه که زمان مناسبی برای اکران فیلم‌های ابرقهرمانی نیست.

پرفروش ترن فیلم‌ها در رده سنی بزرگسال+تصاویر

در این فیلم شخصیت وید، به بیماری سرطان مبتلا می‌شود و شخصی مدعی می‌شود که می‌تواند او را درمان کند. وید که چیزی برای از دست دادن ندارد، خود را به او می‌سپارد و با شیوه‌های عجیبی درمان شده  و با نیروی ابرقهرمانی خود یعنی نامیرا بودن مواجه می شود.

«ماتریکس: بارگذاری مجدد/ The Matrix Reloaded»
فروش جهانی:۷۴۲ میلیون دلار

این فیلم، دومین قسمت از سه گانه محبوب ماتریکس است که به کارگردانی واچوفسکی‌ها ساخته شده بود و کیانو ریوز بازیگر مشهور این روزهای هالیوود نیز در آن به ایفای نقش پرداخت. ماتریکس به نسبت فیلم‌هایی که تا کنون معرفی شده اند، خرج بیشتری داشته (۱۵۰ میلیون دلار)، اما باز هم فروش ۷۴۲ میلیون دلار آن، این فیلم را در بین بهترین‌های بزرگسال قرار داده است.

پرفروش ترن فیلم‌ها در رده سنی بزرگسال+تصاویر

فیلم سینمایی ماتریکس ۲، روایتگر اتفاقات پس از نسخه اول فیلم است؛ شخصیت نئو با بازی ریوز برای یافتن جواب سوالات خود به سراغ طراح ماتریکس می‌رود.

«آن/It»
فروش جهانی: ۷۰۰ میلیون دلار

این فیلم تنها با ۳۵ میلیون دلار به کارگردانی اندی موشیاتی ساخته شد. این فیلم در زمان اکران خود بیشترین فروش افتتاحیه در بین فیلم‌های ترسناک را رقم زد. قسمت دوم این فیلم نیز امسال با بودجه بیشتری ساخته و اکران شد که البته با موفقیت زیادی همراه نبود.

پرفروش ترن فیلم‌ها در رده سنی بزرگسال+تصاویر

داستان این فیلم زندگی هفت کودک در شهری به نام دِری است که با اقتباس از کتابی نوشته استیون کینگ رمان نویس مشهور ژانر وحشت ساخته شده است. این هفت کودک در مواجهه با یک دلقک دچار وحشت شده اند و سعی دارند بر ترس غلبه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.