یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

بررسی معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ و هنر/۱۱

نورایی: هنرمندان هم به عنوان بخشی از جامعه زندگی شان با بحران روبرو است/ از سازمان امور مالیاتی گله مندم!

علیرام نورایی

سینماپرس: علیرام نورایی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: اوضاع وخیم اقتصادی گریبان اکثریت مردم را در سراسر کشور گرفته و هنرمندان هم به عنوان بخشی از جامعه زندگی شان با بحران روبرو است؛ با این اوضاع و احوال و شرایط بغرنج هرگز نباید فشار بیشتری بر روی هنرمندان وارد شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «قلاده های طلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من متأسفم که هر دقیقه یک قانون و یک لایحه جدید بدون اطلاع رسانی قبلی و بدون کارشناسی، صرفاً بر اساس سلیقه های شخصی برخی از مسئولان به وجود می آید و زندگی بخشی از افراد جامعه را با مخاطرات و بحران گسترده تر روبرو می سازد.

وی ادامه داد: سوأل بنده این است که اگر از ابتدا قرار بود از هنرمندان و اهالی فرهنگ مالیات اخذ کنند چرا سال های متمادی آن ها را از پرداخت مالیات معاف کردند؟ لابد دلیل و منطق و استدلال درستی پشت این قضیه بوده و  کسانی که مایلند این معافیت حذف شود باید دلیل و منطق داشته باشند.

نورایی خاطرنشان کرد: قوانین و ماده ها و تبصره های قانونی چیزی نیست که بتوان یک شبه و صرفاً با اعمال نظر افرادی محدود آن ها را دچار تغییر کرد. بی تردید حذف معافیت مالیاتی هنرمندان ضربه مهلک و جبران ناپذیری به عرصه فرهنگ و هنر کشور و زندگی هنرمندان وارد می سازد. چطور مسئولان بی توجه به زندگی هنرمندان که در این اوضاع بحرانی اقتصادی به سختی روزگار می گذرانند تصمیم می گیرند که یکباره بخشی از دستمزد آن ها را به عنوان مالیات بگیرند؟ من امیدوارم دیگر هرگز شاهد چنین تصمیم گیری هایی نباشیم.

بازیگر سریال های تلویزیونی «گاندو» و «مسافری از هند» در ادامه این گفتگو تأکید کرد: من از سازمان امور مالیاتی گله مندم؛ متأسفانه رفتار این سازمان اصلاً مناسب نیست. اطلاع رسانی ها از طریق این سازمان درست انجام نمی شود. زمانی که می خواهند از اشخاص پول دریافت کنند مرتب به آن ها پیامک می زنند اما در رابطه با قوانین و تغییرات و... هیچ اطلاع رسانی انجام نمی دهند وقتی این موضوع را به آن ها تذکر می دهیم می گویند که در روزنامه های کثیر الانتشار مطالب ابلاغ می شود، در صورتی که اگر اندکی شخصیت برای افراد قائل بودند همانطور که برای دریافت پول به آن ها پیامک می زدند می توانستند برای سایر کارهای مالیاتی نیز به آن ها اطلاع رسانی کنند.

این سینماگر مطرح در پایان این گفتگو تصریح کرد: ما دردهای بسیار زیادی داریم؛ مدت ها است دستمزد هنرمندان به تعویق می افتد، میزان رشد دستمزد هنرمندان سال ها است متناسب با تورم افسارگسیخته افزایش پیدا نکرده و نباید با تصمیمی مخربانه برخی افراد دردی به دردهای هنرمندان اضافه شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.