دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۸

شاه حسینی: مدیران سینمایی بزرگترین لطمه را به سینمای انقلاب زده‌اند/ بی مهری به فیلمسازان حوزه انقلاب و مقاومت به حداعلای خود رسیده است

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدیران سینمایی بزرگترین لطمه را به سینمای انقلاب زده و شایسته جایگاه شان نیستند؛ حضرت علی (ع) کسانی را که لیاقت مدیریت ندارند اما بر مسندهای قدرت تکیه زده اند را نفرین کرده اند چرا که این افراد جایگاه افراد شایسته را غصب می کنند و نفعی برای جامعه ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «غروب شد بیا» و «پنالتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خروجی فعلی سینمای کشور نشانگر آن است که هیچ نشانی از اهداف، دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه سینمای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بنده بارها در خصوص بی توجهی مدیران و مسئولان فرهنگی نسبت به ارزش های انقلاب هشدار داده ام یادآور شد: چندی پیش به یکی از مسئولان نظامی کشور عرض کردم که ما در همه حوزه ها بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری را شاهد بوده ایم؛ در حوزه مسائل نظامی بالاترین دستاوردها را داشته ایم، در حوزه علمی افتخارات بسیاری ار کسب کرده ایم اما متأسفانه در حوزه فرهنگ و هنر به شدت دچار فقر و عقب ماندگی هستیم به نحوی که می توان بر این امر صحه گذاشت که حوزه فرهنگ و هنر کشور به مثابه یک موجود ناقص الخلقه است که به واسطه حضور مدیریت های ضعیف امکان رشد برایش فراهم نشده است.

این سینماگر با تأکید بر اینکه بی مهری و کم محلی به فیلمسازان حوزه انقلاب و مقاومت به حداعلای خود رسیده است تصریح کرد: سوأل بنده این است چرا کسانی که دغدغه مندانه و با تمام وجودشان می خواهند قدمی در راستای رشد اهداف عالیه انقلاب اسلامی بردارند باید با بی مهری مدیران روبرو شوند؟ چرا فیلم های ارزشی و انقلابی که با سختی و مرارت بسیار تولید می شوند در اکران شان به محاق می روند و صدمات بسیار می بینند؟

شاه حسینی ادامه داد: این باعث شرمساری است که فیلم های انقلابی و مقاومت در سینمای جمهوری اسلامی ایران حمایت نمی شوند و در عوض ما شاهد وفور تولید فیلم های مبتذل و سخیف و ضدخانواده و ضد ارزش هستیم که به راحتی هم اکران می گیرند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» یادآور شد: چندی پیش که بنده برای گرفتن حمایت از بنیاد سینمایی فارابی به این نهاد رفته بودم بعد از ماه ها دوندگی به بنده گفتند که ما امکان حمایت از فیلم شما را نداریم!؛ چرا باید این اتفاق بیفتد؟ چرا آقای نقاش زاده به عنوان رئیس بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی باید عنوان کنند آمریکا به این بدی که شما در فیلمنامه تان نوشته اید نیست؟

این فیلمساز خاطرنشان کرد: این رفتارهای مدیران فرهنگی با سینماگران انقلابی و دغدغه مند باعث می شود تا ما انگیزه مان را از دست بدهیم و دیگر پیگیر تولید فیلم های مان نشویم. بنده معتقدم برای رشد و تعالی سینمای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت باید جریانی راه بیفتد که از زمان ارائه طرح تا مرحله تولید و پخش فیلمسازان ارزشی را حمایت کند.

شاه حسینی در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: چرا فیلم های ارزشی هیچ گاه تبلیغات درستی ندارند اما سطح شهر همواره سرشار از بیلبوردها و پوسترهای فیلم های ضدارزشی است؟ چرا ما باید اینقدر نسبت به سینمای فرهنگی و ارزشی ظلم کنیم؟ من امیدوارم با تغییرات فوری و جدی و روی کار آمدن نیروهای انقلابی، مومن و معتقد شرایطی مهیا شود که انقلاب اسلامی بتواند وارد سینما شده و ما شاهد تولید آثار ارزشمندی پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در این عرصه باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۲:۳۶
    0 0
    این خانم مگر انقلابی نیست خب کارگردانم هست پس یالا شروع کن به فیلم ساختن شما باید با فیلم ساختن جواب غربزده های کثیف سینما را بدی نه با اضحار نظر باید تولیدات انقلابی اسلامی امید بخش و قوی جبهه انقلابی ها در سینما زیاد باشه هر سال 20 تا 30 تا فیلم با معنی اسلامی انقلابی و جهادی امید بخش درست کنید با اضحار نظر هیچ فایده نداره برین فیلم بسازید شما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.