دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۱۴

سربخش: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید از دریچه سینما دیده شوند/ ردپای دشمن در حوزه فرهنگ و هنر به شدت محسوس است

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی گفت: اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید از دریچه سینما دیده شود و مدیران سینمایی باید شرایطی را فراهم کنند که هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی بتوانند با تکیه به ارزش های انقلابی آثار شاخص و درخشانی تولید کنند، بی تردید پرداختن به سوژه ها و موضوعات انقلابی به نوعی سرمایه گذاری برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه طی سال های اخیر وقتی آثار سینمایی و برخی آثار به نمایش درآمده در سینما و به خصوص جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم متوجه می شویم که بسیاری از این آثار نه تنها با مفاهیم و ارزش ها و آرمان های انقلابی، دینی، ملی و انسانی و اسلامی هیچ قرابتی ندارند بلکه ارزش ها را زیر سوأل هم می برند.

وی این اتفاق را برای سینمای کشور بسیار خطرآفرین توصیف و با بیان اینکه ردپای دشمن در حوزه فرهنگ و هنر به شدت محسوس است تصریح کرد: برخی فیلم هایی که ما می بینیم مصداق بارز دشمنی با امت انقلابی ایران اسلامی است. این دشمنان سعی دارند اخلاق را از جامعه بگیرند، خانواده ها را از هم گسیخته کنند، ارزش ها را زیر سوأل ببرند، حرمت ها را بشکنند، بی حیایی را زیاد کنند، مردم را بی ایمان کنند؛ همه این ها مصداق های بارزی است که در فیلم های سینمایی و برخی فیلم های به نماش درآمده در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در جشنواره های فیلم فجر سال های اخیر شاهد آن بوده ایم.

مدیرمسئول نشریه سینمارسانه تأکید کرد: جامعه ما به خصوص نسل جوان نیازمند آن هستند که با تماشای آثار ارزشمند سینمایی، با ارزش ها، آرمان ها و مفاهیم دینی و اسلامی و انقلابی آشنا شوند اما کم کاری های زیاد از حد مدیران و آثار اندک ساخته شده در خصوص انقلاب اسلامی هرگز نتوانسته جواب نیازهای جوانان و آحاد افراد جامعه را بدهند.

این کارشناس فرهنگی سپس توجه به مسأله نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیران باید بدانند با ارائه برخی راهکارهای پیش پا افتاده نمی توانند این فجایع فرهنگی را جبران نمایند؛ اگر امروز بخش اعظمی از مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به سینما نمی روند به دلیل این است که شوخی های جنسی در فیلم ها به شدت زیاد شده و هر بار شوخی ها بدتر و بیشتر از گذشته می شوند و حریم ها را بیشتر می شکنند؛ مسئولان باید فکری به حال محتوای شرم آور فیلم ها کرده و این آثار شنیع و ضد ارزشی را در نطفه خفه بکنند تا بیش از این هنرهفتم جایی برای نمایش فیلم های مهوع نباشد.

سربخش در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص مسائلی نظیر ولنگاری فرهنگی هشدار داده اند اما گویا گوش شنوایی در میان مدیران و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر بالاخص مدیران سینمایی وجود ندارد و به همین دلیل ما شاهد ولنگاری های گسترده تر در سینمای کشور هستیم. بنده بار دیگر تأکید می کنم این راهی که برخی آقایان می روند به ترکستان است نباید بیش از این در این مسیر حرکت کنند. ما موظفیم تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان کشور را با پدیده هایی نظیر جنگ نرم و نفوذ فرهنگی بیگانگان آشنا کنیم، آن ها را به سمت اخلاق مداری و انسانیت هدایت کنیم چرا که وظیفه اصلی هر اثر فرهنگی و هنری انسان سازی است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.