سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲

انتظارات از داوری های جشنواره فیلم فجر/۸

سلطانی: دبیر جشنواره باید نظارت جدی بر داوری ها داشته باشد/ هیأت انتخاب باید پاسخگوی حضور فیلم هایی‌برخلاف ارزش های ملی و انقلابی باشند

مصطفی سلطانی

سینماپرس: مصطفی سلطانی کارگردان سینما گفت: شخص دبیر جشنواره باید نظارت جدی بر داوری ها داشته باشد؛ این دبیر است که باید دستور دهد تا داوران بر اساس خط مشی و آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارند و فیلم ها را انتخاب کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر فیلمی برخلاف ارزش ها در جشنواره حضور دارد داوران مجبور هستند آن را داوری کنند از این رو هیأت انتخاب باید پاسخگوی حضور فیلم هایی‌برخلاف ارزش های ملی و انقلابی باشند و بگویند چرا چنین فیلم هایی را برگزیده اند!؟

وی ادامه داد: این وظیفه هیأت انتخاب است که فیلم ها را همسو با اهداف جشنواره چیدمان کند؛ وقتی هیأت داوران فیلم های ضعیف و بد و ضد ارزش را انتخاب می کنند اعتبار جشنواره فجر انقلاب زیر سوأل می رود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: فیلم های جشنواره فجر باید همسو با ارزش های ملی، دینی و انقلابی باشند و هر اتفاقی به غیر از این ارزش های جشنواره را دچار خدشه می کند.

سلطانی در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: من فکر می کنم داوران در این بخش باید دستورالعمل داشته باشند. باید سیاست گذاری این گونه باشد که جشنواره بر اساس انقلاب پیش برود. همه چیز باید دستور دبیر باشد و هیچ کس نباید بر اساس سلایق شخصی و یا سیاست های جناحی دست به انتخاب آثار بزند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.