چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

پیام وزیر فرهنگ به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی:

پاسداشت نمایش‌سازان این بار نه در کنارهم که در سینه فردفرد آنان برگزار می‌شود

صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود برای روز ملی هنرهای نمایشی آورد: پاسداشت نمایش‌سازان و تماشاچیان آنها، این‌بار اما نه با در کنار هم بودن که در سینه فردفرد آنان و دیگرانی که از بساط دغدغه بیماری به‌ناگزیر گسترش یافته در جهان، اندوهگینند، برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: اهالی هنر نمایش در چهار سال اخیر مطابق با تقویم رسمی، در هفتمین روز فروردین روز ملی هنری را گرامی می‌دارند که قرین بین‌المللی آن عمری ۵۹ ساله دارد. گرامیداشتی برای از یاد نبردن و به یادآوردن آنان که زندگی‌شان با کلمات و جان‌بخشی به آن بر صحنه نمایش، پیوند خورده است.

پاسداشت نمایش‌سازان و تماشاچیان آن‌ها، این‌بار اما نه با در کنار هم بودن که در سینه فردفرد آنان و دیگرانی که از بساط دغدغه بیماری به‌ناگزیر گسترش یافته در جهان، اندوهگینند، برگزار خواهد شد.

صالحی در پایان پیام خود آورد: اندوهی که در پی یافتن امیدی بر پایانش هستیم و واقع شدن روز اهالی نمایش که امکان اندیشیدن به گونه‌ای جز آن‌چه گمان می‌کنیم را بر صحنه مجسم می‌کنند با بهارِ طبیعت که همواره و در هر حال فرخندگی می‌بخشد، به فال نیک می‌گیریم. این روز ارجمند بر اهالی نمایش و دوست‌دارانشان گرامی باید. امید که جان پاک‌شان از گزند اندوه در امان باشد.

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.