دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

سریال های نوروزی از منظر اهالی سینما/۵

طالبی زاده: سریال های نوروزی سرشار از ضعف های فاحش ساختاری و محتوایی بودند/ در «پایتخت۶» نشانی از صداقت و سلامت در کانون خانواده دیده نمی شد!

سارا طالبی زاده

سینماپرس: سارا طالبی زاده دبیر فرهنگی روزنامه حمایت پس از اتمام پخش سریال های نوروز ۱۳۹۹ گفت: برخی مدیران سازمان صدا و سیما در حالی از رکوردشکنی تعداد مخاطب برنامه های تلویزیونی خبر می دهند که نمی توان چشم ها را بر روی ضعف شدید برخی سریال ها و ویژه برنامه های نوروزی که در این ایام پخش شد بست! متأسفانه سریال های نوروزی سرشار از ضعف های فاحش ساختاری و محتوایی بودند و احتمالا افزایش میزان مخاطبان برنامه های رسانه ملی به دلیل قرنطینه دوران کرونایی بوده و مدیران سازمان نباید این اتفاق را به حساب خوب بودن کیفیت سریال ها بگذارند!

این روزنامه نگار در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین سریال هایی که در ایام نوروز پخش شد «پایتخت۶» به کارگردانی سیروس مقدم بود. سریالی که در فصل های پیشین خود توانسته بود انبوهی از مخاطبان را به سوی خود جذب کند اما متأسفانه در سری جدید این سریال برخلاف فصل های پیشین اش هیچ نشانی از صداقت و سلامت در کانون خانواده دیده نمی شد!

وی ادامه داد: بی تردید برگ برنده سریال «پایتخت» تاکنون، صداقت و سلامت کاراکترها به رغم تمام ناملایمات و دست اندازهای پیش روی زندگی شان بوده؛ اصل مهمی که در این فصل به طور کلی نادیده گرفته شد و باعث شد تا بسیاری افراد موفقیت سری های پیشین این سریال را مرهون قلم خوب زنده یاد خشایار الوند بدانند.

طالبی زاده سپس با بیان اینکه سایر سریال های دیگر رسانه ملی نیز هیچ نشانی از کیفیت با خود به همراه نداشتند اظهار داشت: «کامیون» یکی دیگر از سریال هایی بود که برای پخش در ایام نوروز در نظر گرفته شده بود. سریالی با ریتم به شدت کند و کسالت بار، عاری از حضور چهره های جذاب برای مخاطب، خرده داستان هایی پراکنده و فیلمنامه ای نامنسجم که به هیچ عنوان نمی توانست مخاطب را با خود همراه سازد.

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: «دوپینگ» و «میانبر» ۲ سریال دیگری بودند که ضعف های آشکار آن ها را هر کودکی به راحتی متوجه می شد!؛ ‌ نکته قابل تأمل آنکه سریالی مانند «دوپینگ» پرادعا هم بود. متأسفانه در این سریال هم همانند «پایتخت۶» ما شاهد آن بودیم که هیچ ساختار درستی از خانواده های ایرانی نشان داده نمی شد. احترام به بزرگترها به طور کل نادیده گرفته شده بود و این سریال ترویج عادات و رفتارهایی را داشت که در شأن مخاطب رسانه ملی نبود.

وی در خاتمه افزود: «میانبر» هم به دلیل نگاه کلیشه ای به سوژه ها، کاستی در ساختار هنری و کارگردانی و شخصیت هایی که از تیپ فراتر نرفتند در شادی بخشی حداقلی مخاطب عاجز ماند؛ نکته قابل تأمل آنجا است که سازندگان این سریال مدعی تولید اثری طنز هم هستند! ‌

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.