سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

در قالب سریالی با عنوان «چای نت»؛

ادعای آموزش سواد رسانه‌ای در سریال سفارشی وزارت ارشاد

سریال «چای نت»

سینماپرس: نخستین سریال سواد رسانه‌ای وزارت ارشاد به تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، محمد صادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید نخستین سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی به نام «چای نت» با همکاری معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما به تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی و کارگردانی آرش تیمورنژاد خبر داد.

وی افزود: سریال «چای نت» یک سریال ۲۰ قسمتی است که عمده مباحث مطرح شده در این سریال با زبان طنز، مهارتهای مورد نیاز مردم در فضای مجازی را آموزش میدهد.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم دیگر دستگاهها هم در این حوزه مشارکت کنند تا این سریال ادامه دار باشد و در قسمتهای بعدی به مهارتهای مورد نیاز مردم در حوزه استفاده از خدمات فضای مجازی پرداخته شود، چرا که این ۲۰ قسمت بیشتر به موضوع مهارتهای تحلیل محتوای تبلیغات و پیام های رسانه ها در فضای مجازی توجه کرده‌است.

افراسیابی ادامه داد: خوشبختانه بازیگران این سریال از بهترین هنرمندان کشور انتخاب شدند که ویژگی خاص این هنرمندان، مبرا بودن آنان از آسیب های فضای مجازی است این درحالی است که متاسفانه برخی از سلیبرتی ها، گاهی اوقات تحت تاثیر احساسات زودگذر و یا برخی اخبار جعلی واکنش های نامناسبی از خود بروز داده اند که این موضوع به کشور ضربه هایی را وارد کرده‌است.

وی در پایان از تشکیل کارگروهی به نام «کار گروه اقدام سواد رسانه ای» در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این کارگروه، هفت پروژه برای افزایش سواد رسانه ای طراحی شده است که یکی از این پروژه ها تولید محتوای سواد رسانه ای است. بر همین اساس در سال ۹۸ از محل بودجه بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سه اقدام مشترک با سازمان صدا و سیما طراحی شد که یکی از این اقدامات طراحی سریال «چای نت» با همکاری معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما است. اقدام دیگر طراحی برنامه «بین خطوط» با همکاری شبکه ۲ سیما است و برنامه سوم، تولید ۳۵ تا ۵۰ موشن گرافی است که ۱۴ مورد در سال ۹۸ تولید شد و بقیه آن امسال تولید خواهد شد.

غلامرضا نیکخواه، عباس محبوب، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، اشکان اشتیاق و بیتا خردمند از بازیگران این سریال هستند و ساعد هدایتی، سینا رازانی، سامان گلریز، نسیم باقریان و... از بازیگران مهمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.