چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

تعیین قیمت‌ آثار از ۸ تا ۸۰۰ میلیون تومان؛

ششمین حراج ملی در سکوت خبری!

حراج ملی

سینماپرس: نمایشگاه ششمین حراج ملی، در سکوت کامل خبری از روز یکشنبه ۱۹ مردادماه آغاز به کار کرده است.

به گزارش سینماپرس، اردیبهشت ماه سال جاری، فراخوان ارسال آثار هنری به ششمین حراج ملی در صفحه اینستاگرام این رویداد منتشر شد. در همان فراخوان مشخص شد که قرار است، ششمین دوره حراج ملی به صورت مجازی برگزار شود و به این ترتیب اولین حراج آنلاین داخلی در سال ۹۹ رقم بخورد. در آن فراخوان به زمان دقیقی برگزاری حراج ملی (افتتاحیه نمایشگاه و چکش زنی) اشاره ای نشده بود.

اما، طبق اطلاع خبرنگار ما اولین گالری آنلاین حراج ملی، از یکشنبه ۱۹ مرداد آغاز به کار کرده است. این در حالی است که برای بازدید حضوری از آثار هماهنگی قبلی با دبیرخانه لازم است!

به نظر می‌رسد، همانطور که در دوره‌های گذشته متولیان حراج ملی تمایلی به دعوت از رسانه‌ها برای حضور در مراسم‌های این رویداد (افتتاح نمایشگاه و چکش زنی آثار) نداشتند، می خواهند این دوره را هم در سکوت خبری برگزار کنند؛ چرا که هیچ توضیحی در خصوص روند برگزاری آن در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است.

این در حالی است که با توجه به آنلاین بودن این دوره از حراج ملی، گمان می‌رفت مسئولان حساسیت بیشتری نسبت به شفاف سازی آثار و قیمت های آن و روند فروش آن نشان دهند؛ اما تاکنون که دو روز از افتتاح نمایشگاه می‌گذرد، چنین اتفاقی رخ نداده است.

طبق اطلاع خبرنگار ما، در ششمین دوره حراج ملی آثاری از صادق ادهم، الله وردی میرزا، کاوه افرایی، آنوش یغیازیان، علی پسندیده، مصطفی دشتی، امیر رحیمی، عبدالله رحیمی، حسن خوانساری، علی شیرازی، کوروش شیشه گران، سحر صالحی، هاشم طلائیان، امیر طهماسبی، کامبیز عبدل زاده، مهدی نبوی، جعفر فتاحی، کمال الدین قطب، عبدالحسین محسنی کرمانشاهی، احمد میرزازاده، منوچهر نیازی، بهنام ولدوند، کیخسرو خروش و میرزا محمد داوری ارائه شده است.

همچنین یک قیچی مربوط به دوره قاجار، فرش صوف کاشان گلابتون، فرش اصفهان کرک منچستر، پل منسوجات، جلد لاکی با بوم الوان منسوب به میرزا بابا، عصا مربوط به دوره قاجار، کلام الله مجید به خط حسن خوانساری سنه، قطعه خطی منسوب به شاه قطب تبریزی، حلیه سیاه قلم منسوب به اسماعیل جلایر، جعبه ملیله کاری شده مربوط به دوره قاجار، جعبه جواهر میناکاری، پرده قرن سیزدهم، حکاکی سنگ منسوب به طاهر رکاب حسین جدی، انگشتر الماس فلامک، نسخه خطی منسوب به امام رضا (ع) و قطعه خطی منسوب به احمد بن سهروردی از دیگر آثاری هستند که در این دوره حراج چکش می خورند.

قیمت آثار این دوره از ۸ میلیون آغاز می‌شود و بالاترین قیمت هم مربوط به «حلیه سیاه قلم» منسوب به اسماعیل جلایر است که با قیمت پایه ۸۰۰ میلیون تومان ارائه شده است. یک عصا مربوط به دوره قاجار هم، قیمت ۵۰۰ میلیونی در این حراج خواهد داشت.

گفتنی است نمایشگاه حراج ملی تا پنجشنبه ۲۴ مرداد ادامه دارد و مزایده آثار هم همان روز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.