دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۴

والی زاده: هیأت مدیره جدید، آشفتگی های پیشین خانه سینما را سامان بدهند/ وضعیت بیمه اهالی سینما چیزی بدتر از فاجعه است!

منوچهر والی زاده در مراسم تشییع پیکر مرحوم «پرویز بهرام»

سینماپرس: منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: امیدوارم هیأت مدیره جدید با دغدغه مندی، هوشمندی و درایت آشفتگی های پیشین خانه سینما را سامان بدهند؛ این روزها وضعیت اهالی سینما خوب نیست و اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان با گرفتاری های بی شمار مشغول دست و پنجه نرم کردن هستند.

دوبلور فیلم سینمایی «پدر خوانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته متأسفانه نابسامانی و گرفتاری تنها مختص اهالی فرهنگ و هنر نیست و وضعیت به گونه ای شده که بخش عمده ای از مردم گرفتار شده اند؛ ویروس کرونا متأسفانه آسیب های زیادی به ارکان جوامع مختلف وارد کرده که یکی از آسیب های بزرگ آن نابودی بخش های مختلف اقتصادی است به نحوی که به نوعی دست و بال همه در این ایام بسته شده است.

والی زاده با بیان اینکه بدیهی است مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی اهالی سینمای کشور باید پیگیر وضعیت آشفته زندگی هنرمندان و اعضای شان باشند اظهار داشت: امروزه بخش اعظمی از هنرمندان ما که توانایی و تبحر بالایی هم دارند بیکار و خانه نشین هستند. مدیران خانه سینما باید با رایزنی سریع و تعامل با دستگاه های مربوطه در پی گرفتن بیمه بیکاری برای این هنرمندان باشند و مشکلات آن ها را حل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت بیمه اهالی سینما چیزی بدتر از فاجعه است! این باعث تأسف است که قشر فرهیخته این کشور با چنین مصائبی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و مسئولان هم تدبیری برای برون رفت از این اوضاع اندیشه نمی کنند. انتظار بنده از مسئولان این است که در خصوص بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان و بیمه بیکاری اعضای خانه سینما اقدامی فوری و اساسی کنند. این وضعیت بیمه ها اصلاً در شأن هنرمندان این کشور نیست.

این هنرمند در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: آقای نجفی که سمت ریاست هیأت مدیره خانه سینما را دارند فردی بسیار شریف هستند که اهالی سینما از ایشان به نیکی یاد می کنند؛ من امیدوارم ایشان با دغدغه مندی در پی آن باشند که اوضاع بحرانی خانه سینما را سامان ببخشند و این نهاد را درست و در راستای تقویت اهداف صنفی اداره کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.