یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۴

رفیعی جم: اگر بودجه ای هست باید به صورت مساوی میان تمامی سینماگران تقسیم شود/ اهالی سینما با سیلی صورت شان را سرخ نگه داشته اند

اصغر رفیعی جم

سینماپرس: اصغر رفیعی جم مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده پیشکسوت سینما در پی انتخاب سه باره منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل خانه سینما که عملکردش طی سال های اخیر با انتقاد جدی از سوی سینماگران روبرو بوده اظهار داشت: آقای شاهسواری و سایر اعضای هیأت مدیره خانه سینما همگی به امور سینما و وضعیت زندگی اهالی سینما به خوبی واقف هستند از این رو باید بدانند اگر بودجه ای هست باید به صورت مساوی میان تمامی سینماگران تقسیم شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «غیرمنتظره» و «خانه عنکبوت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان خانه سینما در این بحران کرونا باید تدبیری عاجل داشته باشند تا زندگی هنرمندان این مرز و بوم بیش از این با مخاطره روبرو نشود. ما نیازمند تمهیداتی هستیم تا وضعیت زندگی هنرمندان و فعالان سینما هرچه سریع تر سامان بگیرد و آن ها بتوانند کمی وضعیت بحرانی زندگی شان را بهبود بخشند.

وی تأکید کرد: امروزه اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما در شرایط بیکاری به سر می برند و مسئولان خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران باید در پی تدبیری سریع برای رفع بحران از زندگی آن ها باشند. مسئولان خانه سینما باید دست به رایزنی با دستگاه ها و نهادهای مختلف بزنند تا بتوانند از هر رهگذری شده برای یکایک اعضای خانه سینما در این بحران وحشتناک بیکاری بودجه ای تأمین کنند.

رفیعی جم متذکر شد:  اهالی سینما با سیلی صورت شان را سرخ نگه داشته اند و مدیران خانه سینما اگر بخواهند می توانند برای آن ها تأمین بودجه کنند؛ متأسفانه من در صنف خودمان می بینم که تعدادی از چهره های شاخص و برجسته با مشکلات متعدد در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و زندگی های شان با بحران جدی روبرو شده است. این ها افراد با آبرویی هستند که نمی توانند برای گذران زندگی شان دست شان را پیش این و آن دراز کنند و این وظیفه مسئولان و مدیران خانه سینما و مسئولان سایر دستگاه های فرهنگی و هنری کشور از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی است که زندگی شان را در این وانفسای بیکاری تأمین کنند.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش به «هنر کارت» اشاره کرد و گفت: این اقدام که از سوی صندوق اعتباری هنر صورت گرفت شایسته تقدیر است اما اعطای این مبلغ به اهالی سینما باید به صورت ماهانه تداوم داشته باشد و با یک بار واریز مبلغ هیچ دردی از زندگی سینماگران درمان نمی شود. در این وانفسای مشکلات اقتصادی و تورم شدید اعطای ماهانه این مبلغ می تواند بخش کوچکی از زندگی هنرمندان را تأمین کرده و اندکی از مشکلات آن ها را مرتفع سازد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.