شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

کرونا و انتظارات از تنها نهاد صنفی سینماگران/۶

عبادی: وقتی رئیس جمهور در این شرایط بحرانی می خندد و نگران مردم نیست چه توقعی از دیگر مسئولان می توان داشت؟

دانیال عبادی در فیلم سینمایی دویدن با شب

سینماپرس: دانیال عبادی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: وقتی رئیس جمهور در این شرایط بحرانی می خندد و نگران مردم نیست چه توقعی از دیگر مسئولان می توان داشت؟ ما در این وانفسا به حال خود رها شده ایم و بنده فکر نمی کنم هیچ یک از مسئولان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و هنری از جمله مسئولان خانه سینما اصلاً تدبیری برای رفع بحران زندگی هنرمندان داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «یکی از ما دو نفر» و «امشب شب مهتابه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه هرچه ما نظر می دهیم هیچ فایده ای ندارد چرا که ثابت شده گوش شنوایی برای شنیدن حرف ها و درد دل های زندگی هنرمندان وجود ندارد. ای کاش قرار بود ما هنرمندان تدبیری در راستای رفع بحران داشته باشیم و روی صندلی مسئولان می نشستیم و بحران را رفع می کردیم!

وی ادامه داد: بنده طی ماه های اخیر به کرات شاهد بوده ام که بسیاری از هنرمندان سینما در صفحات شخصی خود و در گفتگو با رسانه های مختلف از خانه سینما به عنوان تنها نهاد صنفی سینماگران گلایه و انتقاد داشته اند اما واقعاً با این گلایه ها و انتقادها چه چیزی عوض شده؟ متأسفانه ما فقط انتقاد می کنیم اما مسئولانی که باید انتقادهای ما را بشنوند خود را به نشنیدن می زنند و همین باعث می شود هیچ اتفاق مثبتی رخ ندهد.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما باید راهکاری پیدا کنیم تا در این بحران وانفسای کرونا بیش از این زندگی و جان هنرمندان با مخاطره روبرو نشود. بی تردید یکی از مهمترین وظایف مسئولان و مدیران در هر رده و پست و مقام و منصبی تصمیم گیری درست و عملی کردن آن است. همچنین مشاوران آن ها نیز باید راهکارهای درست را جلوی پای آن ها بگذارند. ما نزدیک به یک سال است منتظر ارائه راهکاری برای برون رفت از بحران عجیب در سینما هستیم اما افسوس که تاکنون کوچکترین قدمی در این راستا برداشته نشده است.

عبادی سپس با تأکید بر اینکه بسیاری از اهالی سینما در تأمین معیشت ابتدایی شان دچار مشکلند تصریح کرد: وقتی ما اعضای یک صنف هستیم و صنوف سینمایی زیر چتری با عنوان خانه سینما گرد هم جمع شده اند این خانه سینما است که باید از ما در شرایط بحرانی حمایت کند. باید یک نهاد پیگیر وضعیت ما باشد و این وظیفه خانه سینما است.

بازیگر فیلم های سینمایی «غیر منتظره» و «آتش بس۲» در خاتمه این گفتگو افزود: این بسیار دردآور است که بخش گسترده ای از سینماگران این روزها در بدترین شرایط روزگار می گذارنند و هیچ کس پیدا نمی شود تا کمترین قدمی برای رفع مشکلات و بحران های به وجود آمده در زندگی آن ها بردارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.