چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

هنرمندان و واکنش به ترور دانشمند برجسته هسته‌ای/۷

بیدل: متأسفانه نگاه جامعه هنری ما به بیرون از مرزها دوخته شده است/ بی انصافی بود که سلبریتی ها نسبت به ترور شهید فخری زاده واکنشی نشان ندادند!

داوود بیدل

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: دلیل اصلی عدم واکنش از سوی جامعه هنری و سلبریتی ها نسبت به ترور شهید فخری زاده و سایر موارد مشابه این است که متأسفانه نگاه جامعه هنری ما به بیرون از چارچوب مرزهای کشور دوخته شده است و اغلب افراد تنها در مواردی از خود واکنش نشان می دهند که مورد پسند غربی ها باشد!

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله ترور در همه دنیا وحشتناک و قابل تقبیح است. مردم در تمامی کشورهای دنیا ترور را کلاً نهی می کنند و با این مسأله ضد انسانی به شدت مشکل دارند و اقشار مختلف با نگاه و دیدگاه های مختلف نسبت به آن نقد دارند.

وی ادامه داد: اما متأسفانه ما بعضاً شاهد این اتفاق هستیم که برخی افراد در کشور ما ترور را به دو دسته ترور خوب و ترور بد تقسیم می کنند! این امر جای بحث دارد که چطور می توان ترور را تفکیک کرد؟ واقعاً برای بنده جای سوأل است که چطور هنرمندان ما می توانند مسأله ای به این واضحی را که در تمامی دنیا محکوم است نادیده بگیرند و هیچ واکنشی نسبت به آن نشان ندهند!؟

بیدل سپس با تأکید بر اینکه بی انصافی بود که سلبریتی ها نسبت به ترور شهید فخری زاده واکنشی نشان ندادند تصریح کرد: شهید فخری زاده و امثال این شهید والامقام و بزرگوار با هر نگاه و جناحی یک دانشمند بود؛ سال ها طول می کشد یک دانشمند در کشور پرورش پیدا کند. این ها مایه فخر کشور و نظام هستند و این یک بی انصافی تمام عیار بود که جامعه هنری واکنش شایسته ای در قبال ترور ایشان از خود نشان ندادند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اگر این سلبریتی ها و هنرمندان که در قبال این اتفاق شوم و متأثرکننده سکوت اختیار کرده اند کمی در بحث وطن پرستی شان بازنگری کنند قطعاً نسبت به رفتار زشت خود شرمنده خواهند شد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.