یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

هنرمندان و واکنش به ترور دانشمند برجسته هسته‌ای/۸

شرف الدین: برخی سلبریتی ها سرسپرده دول غربی و مهره های آن ها در حوزه فرهنگی و هنری ایران اسلامی اند

محمدرضا شرف الدین در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما و مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: سلبریتی ها سرسپرده دول غربی و مهره های آن ها در حوزه فرهنگی و هنری ایران اسلامی اند؛ حرکات و رفتار و کلام سلبریتی ها و موضع گیری های آن ها در مواقع حساس و بحرانی همواره نشان از این دارد که آن ها کاملاً در خدمت منافع استکبار جهانی و دولت های غربی اند و هر کاری را برای خوشایند آن ها انجام می دهند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «بالای شهر، پایین شهر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در خصوص این قضیه سلبریتی های وطنی ما نیاز به انجام کارهای تحقیقاتی داریم. بنده معتقدم مبحث این سلبریتی ها آنقدر پیچیده و سیاه است که باید چندین استاد برجسته دانشگاه در مورد آن دست به تحقیقات بزنند. بی تردید این تحقیقات می تواند چراغ راه آیندگان شود.

وی ادامه داد: ما با این تحقیقات می توانیم به این نتیجه برسیم که الگوسازی در حوزه فرهنگی و هنری به چه صورتی است؟ الگو چطور درست می شود؟ سلبریتی ها اصلاً چرا و چگونه به وجود می آیند؟ همه ما به خوبی آگاهیم که چگونگی پیدایش سلبریتی ها جبنه های قوی سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی و... دارد.

شرف الدین سپس با تأکید بر اینکه اساساً خود این کلمه سلبریتی در فرآیند نفوذ شکل گرفته است اظهار داشت: سلبریتی ها حاصل سرسپردگی اند و اگر سرسپردگی نداشته باشند به درجه سلبریتی بودن نمی رسند. همه امکانات برای عرض اندام سلبریتی ها مهیا است! آن ها رسانه ها و... را در اختیار خود دارند اما نباید بیش از این به نفوذی ها اجازه مانور داد چرا که اگر کمی قدرت آن ها بیشتر شود می توانند بیش از آنچه شاهد هستیم ضرر و خسران به فرهنگ و هنر کشور وارد سازند.

این سینماگر تصریح کرد: در کشور ما وضعیت به گونه ای است که عدالت برای فعالیت هنرمندان به صورت یکسان فراهم نیست. به همین علت است که هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی، مومن و متعهد هیچ خبری ازشان نیست اما در عوض سلبریتی ها در همه جا جولان می دهند، عرض اندام می کنند، اظهارنظر می کنند و خود را به رخ می کشند.

وی با طرح این پرسش که چرا موقعیت برای هنرمندان وفادار به جبهه انقلاب فراهم نیست؟ گفت: سلبریتی ها در فرآیند خاص امنیتی سیاسی بالا می آیند. این ها مهره دشمنان هستند؛ ما باید به جای بها دادن به سلبریتی ها به دنبال عیاران و جوانمردان بگردیم. یکی از شاخصه های مهم عیاری و جوانمردی پنهان بودن، ناشناس بودن و عدم تظاهر است. سلبریتی ها برون گرا هستند و به هر قیمتی می خواهد با تزویر و تظاهر و ریا چهره شان دیده شود.

شرف الدین در خاتمه این گفتگو افزود: در یک کلام تمامی صفت های کثیف نفسانی که ارزشمند می شود سلبریتی می سازد! وقتی صفات نفسانی رخت بربندد و صفات رحمانی و غیرت و جوانمردی تجلی پیدا کند جوانمرد و عیار می سازد. از این رو است که می گویم ما باید به عیاران و جوانمردان بها دهیم و جلوی عرض اندام بیشتر سلبریتی ها را که هیچ عرقی به فرهنگ ملی و این آب و خاک ندارند را بگیریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.