دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه جهانی اربعین برگزار شد؛

صالحی: اربعین «مَزه» و گستره خاص خود را بین مناسک دینی دارد!

سید عباس صالحی؛ وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مناسک اربعین به عنوان یک میدان برای اتحاد، همگرایی، همزیستی اجتماعی و تعامل انسان‌ها یاد کرد وگفت: باید اربعین را به چتر وفاق تبدیل کنیم.

سینماپرس: به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه جهانی اربعین در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (ص)  به ابعاد مختلف تاثیرگذاری مناسک اربعین اشاره کرد وگفت: اربعین مزه و گستره خاص خود را بین مناسک دینی دارد و هر سال پررونق تر و پرفروغ‌تر شده و اهمیت ساحت های مختلف وجودی انسان را در گیر می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی ابعاد مختلف اربعین را از دیگر مناسک متمایز می‌کند پنج ساحت را برشمرد و گفت: این مناسک فرصتی است تا علاوه بر روح و روان، جسم و جان، معرفت و باور و عواطف و احساسات را نیز درگیر خودش می کند.

آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه جهانی اربعین روز دوشنبه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  اشرف بروجردی رییس کتابخانه ملی، جمعی از میهمانان داخلی و خارجی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل حسینیه الزهرای این سازمان در حال برگزاری است.
در ادامه این آیین قرار است علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود این دوره، کتاب پنج دوره قبل این جایزه و همچنین پوستر دوره هفتم جایزه جهانی اربعین، از برگزیدگان دوره ششم هم تجلیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.