جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

بیانیه شبکه ۴ درباره اظهارات کارشناس «زاویه»؛

امیدواریم عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف‌های فکری و اجتماعی بیش از این نگردد

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: شبکه چهار سیما بیانیه‌ای را نسبت به بخشی از سخنان یکی از مهمانان برنامه «زاویه» صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، پیرو بخشی‌از سخنان غیرمنصفانه و غیرحرفه‌ای حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه زاویه شبکه چهار در چهارشنبه شب گذشته روابط عمومی شبکه چهار سیما رسماً بیانیه صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«گفتگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصاً اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که توسط مهمان برنامه زاویه و بر خلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسئولین نظام بود و با سیاست‌های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت. به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و نیز شبکه چهار سیما در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.

امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان در برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف‌های فکری و اجتماعی بیش از این نگردد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده مسئولیت اظهار نظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی و صراحتاً در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می‌کنند. این صحبت‌ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می‌داند.

قطعاً سخنان حجت‌الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.»

همچنین حبیب‌الله رحیم‌پور مجری و سردبیر برنامه زاویه در پایان برنامه مشهوری که مهمان برنامه در آن به رئیس جمهوری حسن روحانی توهین کرد در سخنانی این صحبت‌های مهمان برنامه حجت‌الاسلام جهان بزرگی را رد کرد و از مخاطبان عذرخواهی کرد.

رحیم‌پور ضمن بیان این نکته که در برنامه زاویه که یک برنامه گفتگو محور است اصل بر آزادی بیان است تاکید کرد که صحبت‌های مهمان برنامه دلیلی بر تایید آن نیست و شرمنده اظهارات مطرح شده است.

گفتنی است در برنامه زاویه که از شبکه چهار سیما پخش شد مهمان برنامه در صحبت‌هایی غیراخلاقی برخی رفتارها را به رئیس‌جمهوری نسبت داد که مورد تعجب مخاطبان شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.