جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

بازیگر تئاتر:

تئاتر هم شغل است پس باید به عنوان یک شغل مورد حمایت مسئولین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد

تله تئاتر

سینماپرس: یک بازیگر تئاتر گفت: باید به عنوان یک شغل به تئاتر نگاه شود و مورد حمایت مسئولان فرهنگی قرار بگیرد.

به گزارش سینماپرس، زکیه سیف بازیگر تئاتر، در گفت و گو با خبرنگاران جوان، بیان کرد: متاسفانه به جایی رسیدیم که سالن‌های تئاتر از تمام کافه ها، سالن‌های ورزش و مراکزی که در این وضعیت کرونایی باز بودند، خطرناک تر و آلوده‌تر به حساب می‌آیند. آیا اهالی تئاتر مانند دیگر کارمندان با نیمی از ظرفیت نمی‌توانستند به کار خود ادامه دهند؟ تئاتر هم شغل است پس باید به عنوان یک شغل مورد حمایت مسئولین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

وی در مورد فعالیت خود در دوران تعطیلی سالن‌های نمایش عنوان کرد: با توجه به تعطیلات این مدت بیشتر فعالیت‌های هنری هنرمندان و برخی از نمایش‌هایی که بنده هم عضو کوچکی از آن بودم، کنسل شده اند اما گروه‌های هنری بیکار نشستند و از راه تدریس کسب درآمد کردند.

سیف درباره اهمیت تحصیل هنرمندان در دانشگاه اظهار کرد: بعضی از افراد معتقدند در دانشگاه‌ها مطلب مفیدی به دانشجویان یاد داده نمی‌شود. تعدادی از فارغ التحصیلان هنری هم دانشگاه رفتن را اشتباه می‌دانند. نکته قابل توجه این است که قبل از پیدا کردن مشکل در بیرون باید در درون خود به مشکل پی ببریم و به خودمان مراجعه کنیم.

وی در این باره افزود: به نظرم از خوبی‌های دانشگاه این است که در شرایطی که فعالیت‌های هنری محدود شده اند، با کمک اساتید و مطالعه توانستم چند کار نمایشی را شروع کنم که به امید خدا بعد از بازگشایی سالن‌ها برای اجرا آماده می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.