شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

ادامه رکود در سینما، تعطیلی سالن ها و انفعال مدیران/۴

شهیدی: سینمای ایران ورشکسته است و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران ندارند/ وضعیت بدتر خواهد شد!

یدالله شهیدی

سینماپرس: یدالله شهیدی تهیه کننده سینما در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک در کشور گفت: همه ما به خوبی می دانیم که سینمای ایران رسما ورشکسته است و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران ندارند؛ دیگر ما به اندازه کافی طی این سال ها تجربه کسب کرده ایم و دیده ایم که هرچه ما می گوییم، درخواست می کنیم، انتقاد می کنیم اصلا مورد توجه مدیران قرار نمی گیرد و آن ها هیچ گونه رسیدگی به وضعیت بغرنج ما نمی کنند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شام آخر» و «آواز تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت سینما به وضعیت تولید سایر بخش ها در کشور بی شباهت نیست! ‌ همانطور که وضعیت تولید در کشور فاجعه آمیز است و خبری از رونق اقتصادی و تولید نیست و ما حتی دم دستی ترین اجناس را از کشورهای خارجی وارد می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم، وضعیت فرهنگ و هنرمان نیز به همین گونه است.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی خودشان قطعا بهتر از ما به معضلات عدیده سینما واقف هستند اما از آنجا که هیچ دغدغه ای برای بهبود اوضاع ندارد و اصلا بود و نبود سینما برایشان اهمیتی ندارد هیچ کاری انجام نمی دهند! ‌ مدیران همه چیز در اختیار دارند و می توانند با تزریق بودجه و... بخشی از دردهای سینما را التیام بخشند اما افسوس که تدبیری نمی کنند!

شهیدی خاطرنشان کرد: سینما در این اوضاع اسفبار کنونی تنها نیاز به توجه دارد و باید حمایت شود اگر حمایت نشود وضعیت روز به روز بدتر می شود و بنده تقریبا یقین دارم که وضعیت به زودی بدتر از این هم خواهد شد و ما شاهد بسته شدن سالن های متعددی در کشور خواهیم بود.

این تهیه کننده تأکید کرد: برای برخی مدیران سینمایی سینما محلی برای کاسبکاری شده! آن ها می آیند و از مراکز تجاری که عنوان پردیس سینمایی را با خود به یدک می کشند حمایت می کنند و برایشان اصلا مهم نیست که آنجا مخاطب دارد یا ندارد، درآمد دارد یا ندارد، چون کسی که مرکز تجاری می سازد برای اینکه مالیات ندهد می رود و چند سالن سینما هم می سازد تا معاف از مالیات شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران سینمایی زمانی می توانند دم از حمایت سینما و سینماگران و سالن داران بزنند که اجازه ندهند تحت هیچ شرایطی سالن های شخصی و قدیمی تعطیل شوند. اما از آنجا که ما همواره با انفعال شدید مدیران سینمایی روبرو بوده و هستیم این اتفاقات تنها برایمان در حد یک آرزوی دست نیافتی است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.