دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۱۵

یکتا: مدیران سینمایی در قدم اول باید چاره ای برای تأمین معاش روزانه سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند/ سینمای ایران آینده روشنی ندارد!

اسدالله یکتا در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: اسدالله یکتا بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: مدیران سینمایی در قدم اول باید چاره ای برای تأمین معاش روزانه سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند؛ امروزه وضعیت معیشتی بسیاری از هنرمندان در بدترین شرایط است به نحوی که برخی حتی توان خرید یک قرص نان را هم ندارند، برای تأمین اجاره خانه های شان نمی دانند باید به چه کسی رو بزنند؛ این ها همه درد است و دولت می تواند با اختصاص بودجه مناسب و کمک های فوری نقدی و غیرنقدی به فریاد اهالی سینما برسد.

بازیگر فیلم های سینمایی «نارگیل» و «چند میگیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه در گام اول ضروری است رسیدگی عاجل و ارسال بسته های کمک معیشتی به سینماگران است و در گام های بعدی می بایست اقداماتی جدی برای رشد و توسعه تولید آثار فراهم گردد تا از این طریق هنرمندان بیشتری بتوانند سر کار بروند و بیکاری در سینما کاهش پیدا کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: درد اصلی آنجا است که اهالی سینمای کشور نه بیمه بیکاری دارند و نه در طول دوران کاری شان بیمه بوده اند که حالا در دوران بازنشستگی آب باریکه ای برای تأمین مخارج یومیه شان داشته باشند. بی شک این وظیفه مدیران سینمایی و مسئولان دولت است که درد این هنرمندان را که سال ها با تمام عشق و جان شان برای رشد هنر ایران زحمت کشیده اند، التیام بخشند.

یکتا در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینمای ایران هیچ آینده روشنی ندارد تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که سال ها سال است در سینما کار می کنم و تجربه کسب کرده ام این را عرض می کنم که به آینده سینما امیدی نیست و بهتر است جوانان علاقمند به سینما در پی رشته ها و کارهای دیگر باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: شأن هنرمندان باید حفظ شود. شایسته نیست که هنرمندان از سر ناچاری و نداری دست به سوی این و آن دراز کنند. این وظیفه مسئولان دولت است که هرچه سریع تر فکری برای بیکاران و خانه نشینان و پیشکسوتان سینما داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.