سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا»:

رسانه‌ای که عدالت محور نباشد اصلا رسانه نیست/فاصله طبقاتی زیبنده انقلاب اسلامی ما نیست!

محسن مقصودی در راسم افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا» گفت: رسانه ای که عدالت محور نباشد، اصلا رسانه نیست. چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری فاصله طبقاتی زیبنده انقلاب اسلامی ما نیست.

به گزارش سینماپرس، عوامل برنامه تلویزیونی «ثریا»، امروز سه اسفند همزمان با ده ساله شدن این برنامه، در محل واحد امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی حاضر شدند و نظر مردم درباره این برنامه را بی واسطه شنیدند.

حسین قرایی مدیر کل روابط عمومی سازمان در این نشست با بیان اینکه برنامه «ثریا» عمیق است و نام خلاقانه ای برای آن انتخاب شده است، گفت: جنس میهمان های این برنامه متفاوت از برنامه های دیگر و خلاف عادت برنامه های دیگر است. تازگی و جرأت گفتن حقایق و ضعف ها و نقصان های موجود در کشور است که باعث شده این برنامه از فضای شعار گونه فاصله بگیرد.

وی با قدردانی از عوامل این برنامه که با جسارت کار را جلو می برند، گفت: یکی از مباحث جدی که اخیراً رهبر حکیم انقلاب اسلامی روی آن تأکید دارند «بحث جهاد تبیین» است که امید داریم در این برنامه به خوبی روی آن تأکید شود.

در ادامه این نشست خبری محسن مقصودی تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا» نیز با اشاره به ده سالگی این برنامه گفت: ثریا کار خود را از اسفند ۱۳۹۰ با «شعار دیده بانی برای ایران» آغاز کرد و ما به لطف خدا با همه فراز و نشیب‌های کار، مسیرمان را پیمودیم و امروز در این نقطه ایستادیم. اینکه این برنامه چقدر در مسیر دیده بانی و چالش هایی که ایران در حوزه دستاوردها و پیشرفت ها داشته است، مردم باید قضاوت کنند و امیدواریم رضایت مردم را جلب کرده باشیم.

مقصودی با تأکید بر اینکه سعی کردیم کم فروشی نکنیم گفت: کوشیدیم زبان گویای مردم باشیم و پیشرفت های انقلاب اسلامی را تبیین کنیم. ما در مقابل برخی فشارها وسنگ اندازی ها ایستادیم و زبان مردم بودن را به همه چیز ترجیح دادیم.

تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا» با تأکید بر اینکه باید در شأن مردم ایران برنامه سازی کنیم گفت: در این ده سال اتفاقات مهمی در این سرزمین رخ داد. سه دولت روی کار آمدند؛ اما رویکردهای «ثریا» در دولت های مختلف تغییر نکرد و تلاش کردیم زبان صریحی داشته باشیم.

وی از تلاش سازندگان این برنامه برای بیان ضعف ها و مشکلات مدیریتی که موجب تضییع حق مردم می شود، گفت و افزود: ثریا بدون نگاه شخصی و منفعت طلبانه، کوشید حق مردم را از بخش های ذیربط مطالبه کند. مقصودی اضافه کرد: نتیجه این رویکرد واکنش های مختلفی بود که در مقطعی منجر به تعطیلی موقت و تغییر مکان تیم پژوهشی شد و حتی فشارهایی برای حذف برنامه را در پی داشت.

مقصودی همچنین بیان داشت: دولت سیزدهم فضای متفاوتی را در مواجهه با رسانه ها برای حل و پیگیری مطالبات و دغدغه مردم کشور داشته باشد. وی از فشارهایی که بر این برنامه وارد شده نیز یاد کرد و گفت: مستند در زمینه نقد «برجام» و نقد «نظام سلامت» از جمله کارهایی بود که موجب فشار بخش های مختلف به این برنامه شد. اما پس از رسانه های دیگر در نقد موضوعات برجام و نظام سلامت با برنامه همصدا شدند.

تهیه کننده برنامه «ثریا» با اشاره به اینکه این برنامه از معدود برنامه هایی است که تیتراژ ندارد، گفت: همه عوامل این برنامه گمنام فعالیت می کنند چون روحیه جهادی و اخلاص دارند و از تلاش تیم پژوهشی «ثریا» تشکر می کنم که شبانه روزی روی مسائل مختلف کشور کار می کنند.

مقصودی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیینی گفت: برنامه «ثریا» دهه دوم فعالیت خود را در این حوزه خواهد داشت. یکی از اولویت های ما معرفی قهرمانان دفاع و قهرمانان ملی است و در تماس های امروز هم مردم از ما خواستند که به معرفی بیشتر آنها بپردازیم.

تهیه کننده و مجری «ثریا» با بیان اینکه امروز با انگیزه ای بیشتر از دیروز به خاطر مردم و برای آنها ادامه می دهیم، گفت: امروز تجربه متفاوتی در تماس های مردمی داشتیم، که نکات دقیق و انتقادی به ما متذکر شدند.

تهیه کننده و مجری برنامه «ثریا» از امور مخاطبان روابط عمومی سازمان خواست تا امکان برقراری ارتباط مستقیم با مردم را هر سه ماه یکبار فراهم کنند تا حرف های مردم را بشنوند.

وی با بیان اینکه این برنامه همواره عدالت خواه بوده و با فاصله طبقاتی، فساد و تبعیض مبارزه کرده است گفت: رسانه ای که عدالت محور نباشد اصلا رسانه نیست؛ چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری فاصله طبقاتی زیبنده انقلاب اسلامی ما نیست.

محسن حاج کریمی، مجری طرح برنامه «ثریا» هم در این نشست با بیان اینکه در این ده سال ۴۸۰ برنامه مستند بلند و زنده برای مردم ساخته ایم، گفت: ما در حوزه قهرمان سازی ضعف داریم، زمانی که برای ساخت مستندهایمان به مدارس کشور می رفتیم وقتی از قهرمان ملی و دفاعی مان از نوجوانان وجوانان می پرسیدیم بی اطلاع بودند و زمانی از یک بازیکن تیم ملی اروپایی می پرسیدیم تا شخصی ترین حوزه زندگی او را هم می دانستند. این نشان از کم کاری حوزه رسانه است که می بایست به آن پرداخت.

در پایان این مراسم‌ از عوامل برنامه ثریا تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.