چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

بهروز بقایی:

آثار سینمایی مملو از ضدقهرمان شده اند/تا کی ما باید آثاری ببینیم که نقش اولشان دزد، معتاد و خلافکار است؟

بهروز بقایی

سینماپرس: بهروز بقایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: از نظر من اینکه یک مشاور قضایی و یا حقوقی در هنگام ساخت پروژه حضور داشته باشد اتفاق خوبی است، اما این مشاور باید در هنگام نگارش فیلمنامه نیز حتما حضور یابد.

به گزارش سینماپرس، بهروز بقایی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم، چند پیشنهاد داشته‌ام اما نتوانستم با نقشها ارتباط برقرار کنم، اکثریت نقشها بسیار کوتاه و یا بی‌تاثیر در داستان و درام بودند و دوست ندارم صرفا تصویر پرکن باشم.

وی درباره وضعیت کنونی سینما و کاهش فروش آثار اضافه کرد: از نظر من اگر امروز ما با بحرانی روبرو هستیم تقصیر خودمان است، ما در سینمای ایران به فرصت سوزی عادت کرده‌ایم، هر روز مشکلات سینما بیشتر می شود، نمی‌توان همه مشکلات را گردن مدیر و مسئول انداخت، در حال حاضر فیلم کم ساخته نمی‌شود، اما باید ببینیم چه آثاری ساخته می شوند و چرا مخاطب ندارند.

اگر سینما مخاطب ندارد باید دلیلش را در کیفیت آثار جستجو کرد

بقایی در همین رابطه تاکید کرد: از نظر من اینکه بگوییم بلیت سینما گران است حرف درستی نیست، وقتی بلیت سینما از بسیاری از ملزومات زندگی ارزانتر است پس نمی‌توانیم بگوییم سینما کالایی گرانبها است، اینکه یک خانواده ترجیح می دهد به سینما نیاید را باید در کیفیت آثار و برنامه ریزی‌های صورت گرفته جستجو کرد.

بازیگر سریال «توی گوش سالمم زمزمه کن» درباره محبوب کردن برخی ضدقهرمانان در سینما تاکید کرد: سالهاست که سینمای ما از نبود قهرمان رنج می‌برد، حال وضع بدتر هم شده است، آثار سینمایی مملو از ضدقهرمان شده اند، تا کی ما باید آثاری ببینیم که نقش اولشان دزد، معتاد و خلافکار است؟ چرا همه آثار به یک سمت رفته اند؟. قطعا این سینما الگوی مناسبی برای جامعه نخواهد بود.

بقایی درباره لزوم حضور مشاوران حقوقی در هنگام ساخت آثار سینمایی تاکید کرد: از نظر من اینکه یک مشاور قضایی و یا حقوقی در هنگام ساخت پروژه حضور داشته باشد اتفاق خوبی است، اما این مشاور باید در هنگام نگارش فیلمنامه هم حضور یابد، بحث من این نیست که این فرد بخواهد عرصه را بر نویسنده تنگ کند، اینکه به نویسنده و کارگردان کمک کند تا اگر داستان اتفاقی می افتد که جنبه قضایی و حقوقی دارد بر اساس مستندات قانونی و قضایی باشد.

بقایی: حضور مشاور حقوقی در پروژه‌ها آثار را باورپذیر می‌کند

وی در همین رابطه افزود: به نظر من این اتفاق به واقعی تر شدن قصه هم کمک می کند. زیرا مخاطب که شاید خودش به دادگاه و دادسرا رفته باشد متوجه اشتباهات فاحش در برخی صحنه ها نشده و آنها را بهتر و درست‌تر باور می کند.

بقایی وجود مشاور حقوقی در کنار بازیگران را نیز مثبت دانست و خاطرنشان کرد: به نظر من به غیر کارگردان و نویسندگان و یا کلیت یک پروژه مشاور حقوقی می تواند در کنار بازیگران هم حضور داشته باشد، این اتفاق باعث می‌شود تا بازیگران بتوانند با راحت خیال قرارداد ببندند. بسیاری از مشکلاتی که در قراردادهای سینمایی پیش می‌آید ناشی از نبود آگاهی دو طرف در بستن قرارداد است که یک مشاور حقوقی می‌تواند آن را برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.