چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲

شبکه چهار سیما؛

«فریادهای خاموش» به مناسبت درگذشت «عماد افروغ» از تلویزیون پخش می‌شود

عماد افروغ

سینماپرس: «فریادهای خاموش»، گفتگوی پاییزی با دکتر عماد افروغ پیرامون زندگی، افکار و آثار ایشان روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، دکتر عماد افروغ، نویسنده، جامعه شناس و استاد دانشگاه متولد سال ۱۳۳۵ در شهر شیراز بود که در سال ۱۳۶۵ مدرک کارشناسی جامعه‌شناسی و در سال ۱۳۶۹ کارشناسی ارشد را از دانشگاه شیراز دریافت کرد. وی همچنین دکتری جامعه‌شناسی را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۶ دریافت کرد.

دکتر عماد افروغ در بامداد روز جمعه ۲۵ فروردین دار فانی را واداع گفت. «فریادهای خاموش» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار است که به مناسبت درگذشت دکتر عماد افروغ برای اولین بار از شبکه چهار پخش می‌شود.

ماقال و من قال، سه جلد، خاطرات عماد افروغ از ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۱، ترجمه کتاب «قدرت، نگرشی رادیکال، تألیف استیون لوکس»، فضا و نابرابری اجتماعی، ایجاد فضای نابرابری‌های اجتماعی، هویت ایرانی، فرهنگ‌شناسی و حقوق فرهنگی، چشم‌اندازی نظری به تحلیل طبقاتی و توسعه، چالش‌های کنونی ایرانی، اسلام و جهانی شدن، رنسانس دیگر، ترجمه کتاب «روش در علوم اجتماعی، رویکردی رئالیستی»، تألیف آندرو سایر، گفتارهای انتقادی ترجمه تئوری رفتار جمعی، تألیف نیل اسملسر و ترجمه رضا دژاکام، هویت ایرانی و حقوق فرهنگی، انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن، ما و جهانی شدن، مناقشه حق و مصلحت و بن‌بست دانشجویی، محتواگرایی و تولید علم، گفت‌وگو، ابزار یا گفتمان، حقوق شهروندی و عدالت، روشن فکری و اصل‌گرایی فلسفی، ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران و ... از جمله آثار و کتاب‌های عماد افروغ هستند.

«فریادهای خاموش» به مناسبت درگذشت «عماد افروغ» از تلویزیون پخش می‌شود

ویژه برنامه «فریادهای خاموش» امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.