سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

جیم جارموش:

صنعت سینما از بین رفته است/ نمی‌توانم مطابق با میل شرکت‌های فیلم‌سازی فیلم بسازم!

جیم جارموش

سینماپرس: کارگردان "گوست داگ: سلوک سامورایی" می‌گوید که با شرایط سرمایه‌گذاری فعلی شرکت‌های فیلمسازی سینمای مستقل از بین می‌رود و اینگونه باید از طریق شرکت فیلم‌سازی خودش فیلم بسازد.

به گزارش سینماپرس، تسنیم در گزارش‌های مکرری که از قبل کرونا تا همین اسکار منتشر کردیم، بر فاصله هالیوود از سال‌های طلایی و موفق خود گفتیم و اینکه دیگر هالیوود و صنعت جدی سینمای غرب که روزگاری برای دنیا رویابافی می‌کرد، دیگر حیات قبلی خود را ندارد و اگر فیلم‌های مارولی نباشند عملا برگ برنده دیگری ندارد. موفقیت انیمیشن‌ها نیز خبر از بی‌رونقی فیلم‌های جدی سینما و کم استقبالی از سینماگران قدرتمندی چون اسکورسیزی، اسپیلبرگ، فوردکاپولا و... دارد. فیلمسازانی که اتفاقا از منتقدین جدی فیلم‌های مارولی روزگار فعلی‌اند.

یکی دیگر از منتقدین وضعیت فعلی سینما جیم جارموش کارگردان «گوست داگ: سلوک سامورایی» است که او را به عنوان یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای دنیا می‌دانند. این کارگردان در مصاحبه‌ای با گاردین گفته که صنعت سینما از بین رفته است و نمی‌تواند مطابق با میل شرکت‌های فیلم‌سازی که سرمایه‌گذاری کارها را انجام می‌دهند، فیلم بسازد.

او با اشاره به اینکه به موسیقی درون راک گرایش پیدا کرده است، از نبود مدل کسب و کار برای فیلمسازان مستقل شکایت می کند و می‌گوید که زمانی بود که با قراردادهای 50-50 می‌شد با سرمایه‌گذار شریک شد و فیلم ساخت. اما الان حتی اگر آن را پیشنهاد هم دهید به ما می‌خندند و از دفترشان بیرون‌مان می‌کنند.

کارگردان «پترسون» و «تنها عشاق زنده مانده‌اند» می‌گوید که سرمایه‌گذاران این حق را دارند که درباره کات اولیه فیلم من نظر بدهند اما هیچ تعهدی ندارم که آن را انجام بدهم برای همین بهتر این است که از طریق کمپانی خودم تهیه‌کننده باشم. من باید همکارانم را خودم انتخاب کنم.

جارموش در حال آماده‌سازی فیلم جدیدش برای پاییز امسال است. او احتمال داده که فیلمش موسیقی نداشته باشد و یک فیلم لطیف و آرام باشد. فیلمی بامزه و در عین حال غمگین.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.