شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

بلاتکلیفی ادامه‌دار نسخه سریالی «موقعیت مهدی»؛

حجازی‌فر: زمان دقیق پخش نمی‌توانم بدهم!

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

سینماپرس: پیگیری‌ها برای پخش سریالِ «عاشورا» یا همان نسخه سریالی «موقعیت مهدی» ادامه دارد و هادی حجازی‌فر کارگردان و بازیگر نقش اصلی این پروژه، پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، پروژه سریال شهید باکری که نام‌های مختلفی را به خودش دید نهایتاً تحت عنوان «عاشورا» به نمایش درخواهد آمد. البته نسخه سینمایی‌اش با نامِ «موقعیت مهدی» روانه رقابت سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر شد. عملکرد خوبِ این فیلم در سینما و فضایِ جشنواره‌ها، یک بار دیگر نشان داد تلویزیون می‌تواند با سرمایه‌گذاری درست، منتخبی در میانِ سینمایی‌ها هم داشته باشد.

پیش از این، سیمافیلم مجموعه‌هایی چون «لیلی با من است»، «سفر به چزابه»، «مهمان مامان»، «بانی چاو» و «عبور از خط سرخ» را تهیه و تولید کرده است. نسخه‌های سینمایی این آثار در جشنواره حضور خوبی داشتند. هادی حجازی‌فر سال‌ها به عنوان بازیگر در فیلم‌های مختلف درخشیده و حالا باید دید مخاطبان از نسخه سریالی «موقعیت مهدی» چه استقبالی خواهند داشت؟

نسخه‌ای که هنوز زمانِ پخش آن به صورت قطعی اعلام نشده و گمانه‌های زیادی درباره پخش آن در رسانه‌ها عنوان شده است. حتی قرار بود این سریال اسفندماه ۱۴۰۱ و همزمان با سالگرد شهادت مهدی باکری روی آنتن برود.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در جمع خبرنگاران چراغِ پخش این سریال را این‌گونه روشن کرد که مراحل پس‌تولید در حال سپری است و مخاطبان به زودی می‌توانند منتظرِ «عاشورا» باشند. این نکته شاید پاسخی به شائبه‌ها و گمانه‌هایی که این سریال در شرایط پس‌تولید متوقف شده، باشد. چرا که برخی کانال‌های مجازی به سمتِ شائبه‌سازی برای برخی پروژه‌ها و هنرمندان رفته‌اند تا میانِ هنرمندان و ساخت فیلم و سریال در سینما و تلویزیون فاصله بیندازند.

البته جبلی در میانِ صحبت‌های خود به کنداکتور محرم و صفر هم اشاره کرده بود که گویا «عاشورا» را می‌خواستند به آنتنِ این مناسبت برسانند اما به دلیل برخی آماده‌سازی‌ها این اتفاق نیفتاد.

خبرنگار تسنیم بحثِ کنداکتور پخش این سریال را از دست‌اندرکاران و مراجع ذیربط پیگیری کرد که آیا اسفندماه این سریال پخش خواهد شد و یا به مناسبت و یا زمانی دیگر موکول خواهد شد؛ بار دیگر کنداکتور اسفندماه تکرار شد. اما در آن تاریخ هم این اتفاق نیفتاد تا دوباره بازار شایعه‌سازی و گمانه‌زنی داغ شود.

هادی حجازی‌فر بازیگر سینما و تلویزیون که کارگردان «موقعیت مهدی» است تکلیف را تا حدود زیادی روشن کرد. او در پاسخ به سؤال تسنیم درباره اینکه بالأخره چه زمانی نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» روی آنتن خواهد آمد، این‌چنین پاسخ داد: «واقعاً فعلاً چیزی نمی‌توانم بگویم. ما داریم تلاش‌مان را می‌کنیم کار را به بهترین کیفیت برسانیم؛ با مدیران صحبت کرده‌ایم و مشکلات‌مان را گفته‌ایم. در حال اقدام است و این‌طوری نیست کار خوابیده باشد. داریم انجام می‌دهیم. اما زمان دقیق پخش نمی‌توانم بدهم.»

او همچنین به این نکته اشاره کرد که سریال «عاشورا» ۷ قسمت خواهد بود.

وی افزود: مراحل فنی سریال «عاشورا» (همان نسخه سریالی موقعیت مهدی) همزمان با تدوین، صداگذاری و جلوه‌های ویژه و اصلاح رنگ آن پیگیری می‌شود. باید کیفیتِ مدنظرمان که قولش را داده‌ایم اتفاق بیفتد. زمانِ پخش سریال «عاشورا» مهم نیست؛ مهم کیفیت این اثر است که در حد و نام لشکر عاشورا و شهید باکری و دیگر شهدایی باشد که در این لشکر بودند. ما یکسری مسائل و مشکلات داشتیم که حل شده‌اند. کار دارد سیر خودش را دنبال می‌کند. با مدیران تلویزیون و سیمافیلم صحبت کرده‌ایم که کمک کنند کار با بهترین کیفیت ارائه شود.

داستان «موقعیت مهدی» در زندگی شهید باکری در دوران نوجوانی و بزرگسالی می‌گذرد و به ویژه بخش عمده فیلم در دو عملیات بدر و خیبر سپری می‌شود. پیگیری‌ها از داستانِ سریال نشان می‌دهد نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» جامع‌تر وارد زندگی شهید مهدی باکری می‌شود و اتفاقات زیبای مسئولیت او در شهرداری ارومیه را نشان می‌دهد.

ضبط این فیلم و سریال در ۶ استان کشور اتفاق افتاده؛ شهرهایی همچون تهران، آبادان، اهواز، زنجان، هشتگرد و... بوده است. یکی از نکاتی که جالب توجه است بازسازی دهه ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۶۲ در این مجموعه تلویزیونی است. در کنار هادی‌حجازی‌فر که نقش شهید مهدی باکری را بازی می‌کند، بازیگرانی همچون وحید آقاپور و روح‌الله زمانی و بسیاری دیگر از بازیگران جوان و مستعد در فهرستِ بازیگران سریال "عاشورا" و فیلم "موقعیت مهدی" دیده می‌شود.

این مجموعه در میان معدود سریال‌هایی است که پیمان جبلی رییس صداوسیما در ابتدای حضور خود در سازمان به پشت صحنه آن رفت.

یکی از نکاتی که خبرنگار تسنیم پیگیری کرده زمان و شبکه پخش‌کننده این سریال است؛ باید دید سیمافیلم و دست‌اندرکاران امر پخش، برای نمایشِ نسخه سریالی اثر هادی‌ حجازی‌فر در قامتِ کارگردانی چه تمهیدی دارند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.