یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

برای دوره سی‌وچهارم؛

«آینده خواندنیست» شعار نمایشگاه بین‌المللی «کتاب تهران» شد

 آماده سازی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سینماپرس: شعار سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «آینده خواندنیست» و مهمان ویژه این دوره تاجیکستان اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، ۱۰ روز مانده به بزرگترین رویداد فرهنگی ایران، رئیس و مدیرکمیته روابط‌عمومی سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خبرهایی جداگانه شعار و مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب را اعلام کردند.

رئیس سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کشور تاجیکستان را به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه معرفی کرد.

یاسر احمدوند گفت: تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه انتخاب شده است؛ وزیر فرهنگ و مدیران فرهنگی و تعدادی از نویسندگان تاجیکستان از چهره‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند داشت. هنوز تعداد این هیات به صورت دقیق مشخص نیست و اسامی در رفت و برگشت است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تبادل غرفه با این کشور گفت: قرار است تفاهم‌نامه‌ای با این کشور در نمایشگاه کتاب امضا شود. سال گذشته در هفته فرهنگ تاجیکستان بخش‌های مختلف فرهنگی در این کشور فعال بودند اما در حوزه کتاب چندان فعال نبودیم و این زمینه در نمایشگاه کتاب تقویت می‌شود.

از طرفی، مجید صحاف مدیرکمیته روابط‌عمومی سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه برای انتخاب شعار سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران، فراخوانی از سوی رئیس نمایشگاه منتشر شده بود، گفت: براساس این موضوع شعارهای مختلفی به دبیرخانه ارسال شده بود که شعار «آینده خواندنیست» از میان ۴۰ شعار پیشنهادی برگزیده شد.

پیش از این معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۷ فروردین‌ماه در حساب کاربری خود در توئیتر از مردم دعوت کرده بود تا برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ شعار پیشنهادی ارائه دهند.

«ربع قرن جهاد فرهنگی» به‌عنوان شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «کتاب، چشمه جوشان دانایی» به عنوان شعار بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «بهشت دانایی در ضیافت کلمات» به عنوان شعار بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «خواندن، گفت‌وگو با جهان» به‌عنوان شعار بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «فردا برای خواندن دیر است» به عنوان شعار بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران، «یک کتاب بیشتر بخوانیم» به عنوان شعار سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «نه به کتاب نخواندن» به عنوان شعار سی‌ویکمین‌ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «خواندن توانستن است» به عنوان شعار سی‌ودومین‌ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و «با کتاب سلامتیم» به عنوان شعار سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده بودند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.